View Single Post
Sitat av fluxx Vis innlegg
Dette er ikke en oppfordring til politisk debatt. Her vil jeg bare ha en ærlig tanke om hva oss freaks tror om fremtiden. Kan jo være et humoristisk tilbakeblikk?

Tenker stadig selv at nåtiden er en ganske merkelig tidsepoke, lurer på hva neste generasjons problemstillinger kommer til å være.
Vis hele sitatet...
Vondt å si. Tror det er mer av hva vi ser i dag. Viss det ikke skjer en revolusjon innenfor teknologi pluss måten vi tenker.
Så tipper. Mer overvåking, rettigheter folk driter i er borte. Personvern vil ikke eksistere. Muligens ytringsfriheten blir det neste som vil havne i angrepslinjen.
Krigen mot terrorisme vil eksistere, måten ordet blir brukt så kan forsåvidt terrorisme være i stor grad hva du vil.
Sjansen for en stor konflikt mellom nasjoner blir større og større, så hvem vet. Kanskje det vil oppstå en ny verdenkrig.
Politiske systemet vil bli mer lukket, samt grabbet til seg mer makt, mer hemmelighold osv. Virker som det går i den retningen uansett, selv om norge (blant annet) har regler osv som prøver og begrense en slik utvikling.
Fattige vil bli fattigere, rike rikere.
Populisme vil greie og snike til seg mer makt, nasjonalismen øker. Noe man allerede ser i dag.
Cannabis er kanskje legalisert, muligens dagens forbud er lagt død. Men tviler på det. Norge og sikkert sverige vil bli ett av de siste landene europa som slutter og straffefølge rusbrukere/misbrukere

Noen løpende tanker angående fremtiden, stopper her..
Jeg er pessimist angående fremtiden, tror på noen måter at fortiden vil gjenta seg selv. Eneste jeg er optimistisk til er teknologien, og mulighetene som vil oppstå. Så noe ser jeg jo frem til.
Sist endret av sneipen; 11. februar 2019 kl. 16:07.