View Single Post
Sitat av Coco Jamboo Vis innlegg
Leste en artikkel i vg i dag om at politidamene i pakistan ikke fikk bruke hijab. Intervjuobjektet i artikkelen sa da at det var latterlig at det da skulle være lov å bruke det i Norge. Men jeg syns at Norge burde gå foran som et godt eksempel ved å tillate hijab, for å vise at vi er villig til å innrette oss etter andre kulturer og verdier. Tror mange velger nei-siden i denne saken pga "steriotypi".

(beklager hvis dette er tatt opp tidligere, så etter men fant ingenting)
Vis hele sitatet...
Å argumentere for at Norge skal innføre hijab i politiet av den grunn at vi skal gå frem som et godt eksempel. At vi skal "innrette oss"?
Hele denne saken/debatten startet ved at ei norsk-pakistansk dame har tenkt å søke seg inn på politiskolen og utdanne seg som politibetjent, men bare hvis hun får gjennom dette forslaget. Jeg ser på saken som idiotisk. Det virker som det hele kommer av prinsipper, noe jeg mener blir feil i en slik diskusjon som treffer så mange. Man kan spørre seg om hun virkelig vil være politibetjent for da må hun jaggu meg se å respektere de krav som stilles av en betjent.

Jeg gidder ikke å ta opp argumenter for dette her og nå, da du kan få disse ved å lese hele tråden.