View Single Post
Sitat av bmork Vis innlegg
Men jeg opplevde også en periode med status-code UnspecFail her om dagen, ifm intens fikling. Jeg tror det hadde sammenheng med manglende IPv4 sesjon fra samme boks. Det fikset ihvertfall seg selv etter at jeg tok opp IPv4 DHCP klienten. Det kan tenkes at de har laget en kobling mellom IPv6 og IPv4 for å validere den ene eller andre. Den må i så fall være relatert til mac-source. Jeg bruker en DUID som klient-ID for IPv4 også, og denne er ikke den samme som jeg bruker for DHCPv6.

Eller så var dette noe helt annet som bare fikset seg selv, tilfeldigvis samtidig med at jeg tok opp IPv4. Kan jo f.eks. ha vært at en lease tildelt en annen DHCPv6 klient gikk ut akkurat samtidig.

(Problemet oppstod når jeg koblet tilbake etter at jeg midlertidig hadde koblet inn VMGen i stedet for min router)
Vis hele sitatet...
Nå har jeg klart å rote meg inn i samme problem ved en ganske enkel reboot av rooter. Det er noe uggent med oppsettet av DHCPv6-pD som jeg rett og slett ikke forstår meg på.

Sender Solicit, får Advertise, sender Request, og ender opp med Reply -"UnspecFail". Men hvorfor i all verden sender serveren Advertise for noe den ikke er villig til å gi fra seg

EDIT: og det rettet seg selv etter en stund. Er visst bare slik det er ment å virke.
Sist endret av bmork; 29. november 2020 kl. 17:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.