View Single Post
Sitat av vinkelslip Vis innlegg
Har ikke mye peiling på hvordan det systemet fungerer i praksis men politisk for meg er det relativt åpenbart. Trodde de fleste mennesker ble innlagt pga skade for seg selv eller andre. Ser ut til at jeg tok grundig feil.
Vis hele sitatet...
Jeg for min egen del ville tatt en dypdykk i hvordan systemet fungerer i praksis før jeg trekker en konklusjon om at det er politikk fremfor helse og livskvalitet som er grunnmuren i praksisen av ett såpass omfattende apparat som helse-apparatet i Norge. En kan enkelt stå på utsiden og gjøre seg opp en mening eller to om hvordan ting skulle blitt gjort, men det er såpass mange komponenter med i beregningen at det umulig kan la seg 'fikses' av en enten-eller-holdning eller tiltak.

Sitat av vinkelslip Vis innlegg
Mens Dyrepulere går lovlig fri og staten lar selv-skading fortsette bare fordi det er et trendy politisk narrativ; I fornevte tilfelle dette temaet om at folk skulle kutte kuken av og sette in et fake høl.... For det er "politisk korrekt". Moro.
Vis hele sitatet...
Å vrenge kjønnsorganet innover for å simulere en vagina er vel en situasjon en kan sammenligne med kosmetiske prosedyrer som facelifts, tummy-tucks, nosejobs i tillegg til kvessing av både kinnbein og kjeveparti. Like permanente, like inngripende og som snevert sett kun er for å tilfredsstille Jeg-et. Når det gjelder den delen om at dyrepulere går fri vet jeg ikke helt hva det er du sikter til, seksuell omgang med dyr er straffbart og så sent som 29. Juni siktes en mann i 40-årene i Trøndelag tingrett for seksuell omgang med dyr.

Sitat av vinkelslip Vis innlegg
Hvordan kan nåværende system da være kapabel eller ha ansiennitet til å utrede og behandle noen psykiske lidelser I det hele tatt? I sammenligning et det grusomt og nesten som en spøk at noen skulle bli innlagt for det jeg vil kalle peanøtter i forhold.
Vis hele sitatet...
Er litt usikker på hva det er du sammenligner her, men det er vel en begrunnet uttalelse vil jeg tro. Du mener at ''dyrepulere'' samt. transseksuelle burde prioriteres over..?

Sitat av vinkelslip Vis innlegg
Tror det er ganske åpenbart her å si de menneskene med de største mentale forstyrrelsene greier å holde seg fri og langt vekke fra psykiatri. Ingen snakk om selvrefleksjon eller behandling der nei. Tankesetter er det når man vet Elektrosjokkterapi og trepanering var helt normal praksis i tiår. Det "hjalp mye" gitt.
Vis hele sitatet...
Å føre en statistikk for mennesker som lider av 'de største mentale forstyrrelsene' og som har klart å unngått helsevesenet er vel så og si umulig, men det var en interessant tanke. Trepanering er jeg ikke helt med på, men ECT-behandlinger er dokumentert effektive for folk som lider av behandlings-resistente depresjoner.

Så mye som 80% som har fått denne behandlingen lindret symptomer og fikk bedret livskvalitet etter behandling.
.

Til sammenligning viser studier at antidepressiva bedrer 10-20% av tilfellene av depresjoner.

Bivirkningene av disse behandlingene er det også store forskjeller mellom:
  • ECT kan gi hodepiner, muskelsmerter, kvalme og forvirring. Disse går over etterhvert, og det skal understrekes at alle disse også kan komme av antidepressiva.
  • Antidepressiva kan gi kvalme, diare, vektøkning, hodepine, svette, skjelvinger, seksuelle forstyrrelser, impotens, søvnighet, søvnforstyrrelse, agitasjon, rastløshet, uro og angst, kramper, hjerterytmeforstyrrelse, lavt blodtrykk, hjertebank, munntørrhet, forstoppelse og høyt blodtrykk. For å nevne noen.
Dette er vel ikke akkurat the best of two evils, spør du meg.

Sitat av vinkelslip Vis innlegg
Det er virkelig rik form for hykleri når unormalt er gis bare en merkelapp som normalt av staten
Vis hele sitatet...
Stusser litt på hva som er normalen av og til, folk slutter aldri å forbause meg, på godt og på vondt. Freaks.