View Single Post
Har ikke mye peiling på hvordan det systemet fungerer i praksis men politisk for meg er det relativt åpenbart. Trodde de fleste mennesker ble innlagt pga skade for seg selv eller andre. Ser ut til at jeg tok grunding feil.

Mange grusomme historier, her og Ikke for å børste noen her med aktuelle lidelser men vil bare tilføye for å sette en pekepinn litt på dette at Norge såfremt som andre steder er i grunnen, i disse dager et sykt samfunn der selv mennesker med veldig reelle lidelser som i en svak tilstand er meget oppfordret til lovlig selv-skading når det kommer til slikt som deres eget kjønn. Verre er det at selv om et ekstremt antall studier peker til at disse menneskene fortsetter og være forstyrret meget suicidale og deprimerte likedan. Enda mer nevneverdig er at dette eksempelet ikke sees objektivt på som en lidelse av staten. Så derfor har de satt inn spesielle-gruppelover igjen nå slik at deres følelser ikke skal bli "krenket"(lol hva enn det skulle bety)

Det er virkelig rik form for hykleri når unormalt er gis bare en merkelapp som normalt av staten, så hva kan anses som normalt i det hele tatt da? Mens Dyrepulere går lovlig fri og staten lar selv-skading fortsette bare fordi det er et trendy politisk narrativ; I fornevte tilfelle dette temaet om at folk skulle kutte kuken av og sette in et fake høl.... For det er "politisk korrekt". Moro.

Hvordan kan nåværende system da være kapabel eller ha ansiennitet til å utrede og behandle noen psykiske lidelser I det hele tatt? I sammenligning et det grusomt og nesten som en spøk at noen skulle bli innlagt for det jeg vil kalle peanøtter i forhold.

Tror det er ganske åpenbart her å si de menneskene med de største mentale forstyrrelsene greier å holde seg fri og langt vekke fra psykiatri. Ingen snakk om selvrefleksjon eller behandling der nei. Tankesetter er det når man vet Elektrosjokkterapi og trepanering var helt normal praksis i tiår. Det "hjalp mye" gitt.

Folk bør ta hatten og gå til privat. Tror mange historier om disse bisarre maktovergrepene på ofrene for offentlig helsehjelp blir unngått slik. Og er det noen tvil om hva som er rett oppsøker man advokat, for få vet alle de rettighetene de har.