View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dette syns jeg var en merkelig problemstilling
Min seksualitet er privat, og jeg forstår ikke hvorfor jeg skulle prakket denne på noen miljøer jeg henger i?
Jeg syns det er en uting at man skal tvinge sine private anliggender på alt og alle og forvente at alle aksepterer det. Det er lite realistisk, og betyr ikke nødvendigvis at han skal holde det skjult heller. Men hvilken kontekst er det liksom relevant å nevne? Jeg syns det er ganske rart at han føler han må ha bekreftelse på sin seksualitet i et slikt miljø.

Du sier jo at vennene hans allerede vet det og er støttenede, og det burde jo holde.
Man kan ikke kreve aksept fra alle, spesielt ikke et umodent machopreget kriminelt miljø.
Det er ganske stereotypisk at slike miljøer er lite reflektert til holdninger rundt seksualitet, maskulinitet og så videre.
Derfor tror jeg det er store sjangser for at det bare vil være skremmende for dem å høre, og det enkleste for dem er nok bare å avstøte det pga usikkerhet og den tidligere nevnte machoholdningen, som at homoseksualitet er femi og så videre.

Hvis han anser disse personene i miljøet som ekte venner, så hadde det vel vært uproblematisk å komme ut av skapet til dem face to face, men som et miljø vil jeg som sagt tro at det er liten sjangs for aksept.
Hvorfor skulle de egentlig bry seg uansett?

Det er virkelig ikke noen big deal heller. Pul hvilket kjønn du vil, det er da opp til deg og hver enkelt. All denne skammen med seksualitet osv er så utrolig gammeldags, og sannheten er at svært få faktisk bryr seg in the end.
Av erfaring vil jeg tro menn er mer redd for å omgåes homofile fordi de selv er redd for å kjenne på homofile følelser, f.eks om en homsevenn skulle flørta med meg, så er ikke det så big deal i seg selv - det som derimot har vært en skremmende tanke for meg er om jeg skulle respondere på flørten og selv ha homofile tendenser som vekkes til live.
Jeg tror dét ofte er tanken som innerst inne skremmer homofober.

Jeg syns hele greia er en ikke-sak, og det enkleste er nok å bare holde det skjult fra folk man ikke stoler på, enkelt sagt.