Tråd: Groguide
View Single Post
Jeg klarer ikke holde meg skjult lengre. Trenger hjelp:/

Ok, litt info først.
Strain: Sour Cream, 70% sativa
Lys: 400 HPS og lysstoffrør, 24t i døgnet
Jord: Blomsterjord fra mestergrønn, grov sand fra akvariebutikk, lecakuler og noe knust leca.
Vanningsfrekvens: 2-3 ganger i uka. kommer litt an på hvor tørt det blir hos dem.
Temp: Holder rundt 23-25 grader døgnet rundt.
Næring: Canna bio-veg.
Alder: 34 dager

Problem:
Bladene mine har begynt å gulne, som regel tar jeg ikke dette så tungt, planter mister noen blader her og der. Men, dette er mer aggresivt enn jeg har sett tidligere. Det har begynt med at bladene blir litt lysere/gulere i litt random spredning(tenk spray-greia i ms-panit) utover hele bladet, det begynner ingen bestemt plass ser det ut til. Først veldig lett, nesten så man ikke ser det. Etter hvert tar bare gulfargen helt over. Det har begynt på de nederste bladsettene så de to nederste settene er nå døde. Er veldig redd for at dette skal spre seg fort. Tar omtrent en uke før hele bladet er gone fra det gule først har vist seg.
Trodde først det kunne være næringsmangel, så har gitt dem næring 2 ganger. Cirka 5 dagers mellomrom mellom næring.
Men, kan ikke si at det har hjulpet. I dag oppdaget jeg den flekken som på bilde nr. 1. Noen idèer?

Bilde nr. 2 viser de gule bladene. Sorry dårlig kvalitet, tatt med ræva web-cam. Men, det viser fargen som er på bladene da. Sånn cirka i hvertfall, dårlig hvit-balanse..

Bilde nr.3 viser de gule bladene på planten sett i forhold til planten.





Skikkelig surt, dyre frø. Hadde håpet å kunne gro et skikkelig monster av en plante.

Så plis, kjære freaks, hjelp meg å redde et liv!

Edit: burde lagt til at jeg kjører 16 timer i døgnet under HPS og lysstoff og resten av døgnet under lysstoff. HPS'en trenger en pause..