View Single Post
Sitat av Sky Vis innlegg
Hvor har du dette fra? Klart at man kan arve egenskaper gjennom gener, men at alle handlingene dine har med gener å gjøre vil jeg gjerne se gode kilder på.


Såvidt du vet ja! Det er mange faktorer i denne guttens liv som almennheten ikke har et fnugg av peiling på. På denne måten har du ingen som helst grunnlag til å legge skylda på CS og Slipknot.


Så hvis jeg har "riktig" gener og psyke, vil jeg løpe ut og myrde mange mennesker hvis jeg spiller CS og hører på Slipknot?
Vis hele sitatet...
Nå går vi bare samme runden igjen...

Almenheten vil ha svar på hva det kan være, du tror det har med mobbing, miljø osv å gjøre, jeg tror det har med a-sosial, cs og slipknot å gjøre. Det virker ikke som om du forstår at dette er noe jeg tror, jeg sier ikke at jeg vet. Skulle jeg satt penger på om det er mobbing, miljø osv eller skytespill og "volds"musikk setter jeg de på sistnevnte.

Hvis du har riktige gener og psyke til å gjøre noe sånt så er du jo riktig menneske til å gjøre noe sånt, så ja. Og det er her jeg tror at med de rette gener og psyke kombinert med skytespill/filmer, death metal og å bure seg inne i et mørkt rom i 7-8 timer hver dag det klikker for en.

På disse filmene "gærningene" har laget før de går amok i en skole er det som regel der de står med et skytevåpen(gjerne ikledd mørke gother-klær) og sier "I WILL KILL YOU"...

Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Jeg prøvde bare å si at du generaliserte, bare fordi man er mye alene så blir man ikke morder av den grunn.
Vis hele sitatet...
Skjønner og jeg er enig i at jeg kanskje generaliserte, jeg har selv perioder hvor jeg er en del alene og kan spille i mange timer (hører aldri på death metal tho :P), men jeg har hverken genene eller psyken til å gå ut og gjøre noe sånt, jeg blir ikke påvirket på den måten av spillene/filmene og musikken jeg eventuelt spiller/hører på.

Men det er umulig å komme med en fasit, dette er bare synsing. Til syvende og sist teller nok alt som har blitt nevnt her inn.
Sist endret av Simplicity; 16. mars 2009 kl. 21:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.