View Single Post
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Vel, nå krever jobben min både UPA og sikkerhetsklarering "Hemmelig" fra NSM, så jeg er veldig glad for at rullebladet mitt var helt rent med unntak av to prikker pga fotoboks (97 i 80 sone). Men samtidig leste jeg nylig denne artikkelen, så jeg tviler på at det kun er 5% som faktisk trenger rent (for narko) rulleblad. Med tanke på hvor mange som klager over "jeg kunne jobbet som det hvis det ikke var fascister som krevde vandelsattest" så er nok prosentandelen mye høyere.. :P
Vis hele sitatet...
Sikkerhetsklarering hemmelig krever da langt ifra plettfritt vandel, var ganske overraskede å se hva som gikk gjennom i tiden da jeg og bekjente avtjente verneplikt.

Forøvrig har du nok helt rett i at jeg bommet grundig på 5%. Var tross alt fordi jeg ikke visste hva jeg snakket om jeg startet tråden

Sitat av villniss Vis innlegg
I alle fall hos nabo-landet i øst har det gått slentrian i bruk av rullebladbruk hos flere store arbeidsgivere. Slentrian i den mening at rulleblad kreves rutinemessig for sommerjobber o.l, dvs jobber hvor det egentlig ikke skulle vært nødvendig av den type sjekk. Gedigen missbruk av et register synes nå jeg.
Vis hele sitatet...
Ja det er nok en trend som dessverre går igjen.

Hørte faktisk på radioen i går at vandelsattesten ifbm barnehageansettelse skulle utvides til ikke bare å gjelde sedelighetssaker. Om det var vedtatt eller et forslag er jeg dog ikke skråsikker på.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Sikkerhetsklarering hemmelig krever da langt ifra plettfritt vandel, var ganske overraskede å se hva som gikk gjennom i tiden da jeg og bekjente avtjente verneplikt.
Vis hele sitatet...
..ette påstod du jo aldri heller. Beklager