View Single Post
Sitat av liquidduck Vis innlegg
Bare en kjapp innskytelse; tysting kan være så mangt, men ifm. droger er det som oftest et stort no no. Man drar ikke andre med seg i snublinga eller tryninga du strengt tatt har begitt deg utpå selv. Ta ansvar for deg selv og dine handlinger.

Avhørsteknikker, hmhm. Jeg har vært i 3-4 avhør I alt fra overdosesaker til import til razzia og et absurd avhør (hvis man kan kalle det for det) i gitte sammenheng i min egen stue. Minnet mer om et kaffeslaberas. Det har mao ikke vært noen tydelig struktur i avhørsteknikk, derimot langt ifra. Selvfølgelig, dette er jo svært ulike saker med et tidsspenn på over 10 år, men jeg har alltid blitt møtt med respekt fra onkels hold. Mulig fordi jeg er en høflig ung mann tross alt, men likevel sier jeg jo ikke mer enn det som ifølge min logikk strengt tatt er nødvendig der og da. Hvis du er litt fersk enda, tøff i trynet og sitter der med holdninger fra ungdomsskolen vil du få pepper tilbake. Er litt med purken som med alle andre, bare prøv å respekter dem som mennesker og jobben deres, selv om dere eventuelt er prinsipielle motpoler.
Vis hele sitatet...
Ikke ta det som en selvfølge at de oppfører seg fint dersom du gjør det. Jeg var også høflig og ung første gang jeg ble tatt av purken, og da ble jeg utsatt for både løgn og trusler selv om jeg så vidt var fyllet 18. De var også svært frekke og snakket nærmest til meg som at jeg var et undermenneske. Jeg mistet etter det totalt respekt og tillit til politiet, men tenkte at disse to måtte være noen råtne egg og ikke standarden. Gud hvor feil jeg tok, jeg har møtt på flere av disse i ettertid, og det er heller normen enn unntaket at politiet jeg møter på er noen nedverdigende, arrogante og maktsyke mennesker som nærmest tenner på å gjøre livet surt for andre. Gud å naiv jeg var før jeg møtte de.

Joda, i noen saker kan du absolutt møte på høflig politi, men dette varierer veldig med hvor du befinner deg og om du har flaks eller ikke. De politifolkene som oppfører seg slikt blir heller ikke sparket, så de av de som har en slik holdning risikerer du å møte igjen og igjen. Tillit til politiet er helt absurd å ha om du er på den andre siden av bordet i en kriminalsaker, uansett hvor mild den er.