View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du bryter loven, du blir tatt, sier for mye og klarer å synes synd på deg selv? "Stakkars stoner"?

Stå for de valgene du tar. Du valgte å bryte loven, du valgte å snakke, du betaler prisen. Slutt å skylde på alt og alle andre. Ingen skylder deg noe som helst.

Voks opp.

Hilsen stoner.
Vis hele sitatet...
Helt unødvendig kommentar, tilføyer ikke noen ting til tråden. Da kan du like godt la vær å kommentere, eller i det minste gjøre det uten anonym. Det er nok du selv som skal vokse opp her.

Dessverre så er de aller fleste politimenn slik boblet, hvert fall de jeg har møtt. Du skal ikke ha noe tillit til de, og du skal heller aldri tro de vil hjelpe deg om de har mulighet til å straffe deg.

Om det faktisk hadde vært slikt at du kunne fått saken ugyldiggjort fordi de ikke fortalte deg om rettighetene dine (noe det dessverre ikke er så vidt jeg vet), så hadde det ikke hjulpet noen ting med tanke på at de kommer til å si til at de har gjort det uansett. Om de har anledning til å lyve i slike tilfeller, så vil de ofte gjøre det, det er hvert fall min erfaring.

Jeg vil også legge til at det sikkert finnes noen politifolk som er greie. Nå vil jeg også legge til at jeg anser ikke politifolk som greie, dersom de lar andre politimenn holde på som de vil og lyve osv. Jeg har selv vært ute for politifolk som oppfører seg helt okei, men som lar kolleger holde på å lyve og bryte lover så mye de vil. De har også en regel om at man ikke skal tyste på hverandre.

Neste gang noe slikt skjer, så bare nekter du å forklare deg. Si at du ikke vil forklare deg uten advokat (om det er nødvendig, men det kan være vanskelig for deg å bedømme), men si aldri noe inkriminerende til politiet uansett. Det er tross alt DE SIN jobb å etterforske, og du er ikke pliktig til å forklare deg.

De har heller ikke anledning til å tvinge deg til å ta en slik prøve uten en rettslig kjennelse, og dette hadde de aldri fått gjort i denne saken her. Du skulle bare stått på ditt, nekta og ta urinprøve. Fortsetter de da å insistere, kan du si at du vil ha advokat og at du ikke har tillit til politiet. Selv har jeg vært ute for flere saker der de har lyvet, misbrukt rettigheter, så om jeg møter på de nå, sier jeg rett ut at jeg ikke har tillit til de og at jeg ikke kommer til å forklare meg uten en advokat (kommer an på saken, så klart). Det er for min del mye greiere å la vær å forklare seg til politiet (hvert fall så lite som mulig om man må), og så heller forklare seg i retten om det ikke er en fillesak.

Det er synd du blir tatt uansett, og jeg håper du har fått opp øyene for hvordan politiet faktisk kan oppføre seg. De er absolutt ikke noe å ha tillit til, og flesteparten av de jeg har møtt er maktsyke mennesker som tenner på å gjøre livet til andre miserabelt.