View Single Post
En ting jeg i alle fall har bitt meg merke i gjennom noen år som moderator her på bruket er at en del folk blir ekstremt optimistiske og hyperaktive når de er på amfetaminkjøret. De kan for eksempel sitte oppe midt på natta og opprette en ti-tyve tråder som postes i løpet av noen timer. Disse kan gjerne være ganske lange, slik at det normalt ville tatt tid å skrive de, men amfetaminrus gir tydeligvis hurtigskrivningsferdigheter av en annen verden. Dessverre er gjerne innholdet usammenhengende, rotete, ja nesten psykotisk i stilen. Likevel vil de gjerne fremholde i hvert eneste usammenhengende innlegg at de har full kontroll og bare lurer på noe konkret - som så sklir ut i noe helt annet før setningen er fullført. Også har de det så sinnsykt travelt! Får de ikke svar innen fem minutter - noe som gjerne ikke er tilfelle klokka 02:30 natt til lørdag - så oppretter de en ny tråd om det samme emnet. Og får de svar, ja da fortsetter de å opprette nye tråder, og føre den samme dialogen med seg selv og andre i flere ulike tråder. Alle disse trådene blir derfor sletta straks noen av oss får det med seg, men dagen etter er amfetaminbrukeren gjerne tilbake i fullt vigør, tilsynelatende uten å huske at de gikk loco bananas kvelden før eller lure på hvor alle de trådene de posta ble av. Og gjerne stille de samme spørsmålene om igjen.

Det er ikke uvanlig at folk som har psykoser poster masse usammenhengende tråder som blir sletta, men de får oftest med seg at det skjer, og spør oss hvorfor vi fjerner de. Men å herje i vei uten forbehold, ikke få med seg at ting forsvinner og bare poste og poste og poste som et maskingevær på, vel, speed, samtidig som man innett insisterer på at man har full kontroll? Det er en adferd jeg kun har observert hos folk med tungt amfetaminmisbruk.
Sist endret av Myoxocephalus; 15. april 2018 kl. 22:25.