View Single Post
Først og fremst til TS:

Hva gjør du best i livet, med minimal innsats?
Kan du utnytte dette til å tjene penger?

Finn svaret på de to først og planlegg derifra =)

Sitat av SparseChimera Vis innlegg
"Funker ikke i jobb"

Men du kan dasse rundt på ræva hele dagen, ta surveys, og fremdeles ha energi til å gjøre noe mer for å tjene penger svart?
Vis hele sitatet...
Uføre kan tjene opp til 60 000,- i året uten å miste uføre, avhengig av når uføren er blitt datert da de nyeste reglene sier 0.4g(ca 37 000,-)

Og dette er fult lovlig....

Kilde: NAV - Jobbe ved siden av Uføre
NAV - Grunnbeløp i folketrygden

Sitat av SparseChimera Vis innlegg
Mennesker som deg er grunnen til at vi andre må betale så mye skatt. Se til faen og ta deg sammen, kom deg til en psykolog, face problemene dine, og skaff deg en jobb. Livet blir ikke bedre av at du sitter og syntes synd på deg selv
Vis hele sitatet...
Forkastelig og unødvendig. Du mener dette er hva en psykisk person trenger å høre for å få orden på livet? Og folk lurer på hvorfor det er så vanskelig for psykisk syke å komme tilbake i arbeid?

Var dette det din behandler sa til deg da du møtte h*n første gangen?


Sitat av SparseChimera Vis innlegg
Jeg vet veldig godt hva det vil si å slite psykisk. Forskjellen er at jeg faktisk tok et oppgjør med meg selv, og fikk hjelp. Når man sliter psykisk er det verste man kan gjøre å sitte hjemme hele dagen for seg selv med tankene sine. Man må få behandling, også må man ha noe annet å tenke på. Det er bare piss at man ikke kan jobbe når man sliter psykisk. Kanskje ikke på butikken eller med kunder, men finnes en god del man kan gjøre...
Vis hele sitatet...
Og ha noe annet å tenke på er ikke å konfrontere problemene sine og løse de. Å ha noe annet å tenke på kalles fortrengning og det utsetter bare problemet (og veldig ofte bygger det opp til ett kritisk punkt hvor man "snapper").

Har du også tenkt på at din opplevelse av psykisk syk kanskje ikke var like alvorlig som trådstarter?

En 13åring kan bli fratatt mobilen i en uke og en 25åring kan se begge foreldrene sine bli brent levende i et brennende hus uten evne til å redde de. Begge to kan ha den samme følelsen av at livet suger, men vi kan ikke dermed si at 13åringen vet hvordan det er å være 25åringen... (Ja, du er 13åringen i denne ligningen)

Klart man kan gjøre mye som psykisk syk, men det avhenger veldig av diagnosen og vi vet ikke diagnosen(e) i dette tilfellet. Schizofreni og lett depresjon er begge klassifisert som psykisk syk, men det er to veldig forskjellige personer, som trenger veldig forskjellig tilrettelegging og trenger veldig forskjellige miljøer for å få bedre livskvalitet.

Målet med terapi og behandling er å først og fremst gi mennesker større livskvalitet.

Sitat av SparseChimera Vis innlegg
Min intensjon er ikke å dytte noen ned
Vis hele sitatet...
Sitat av SparseChimera Vis innlegg
Mennesker som deg er grunnen til at vi andre må betale så mye skatt. Se til faen og ta deg sammen
Vis hele sitatet...
Dersom det ikke var din intensjon burde du kanskje gå tilbake til psykologen og høre om dere kan jobbe litt med dine sosiale ferdigheter da du bommer høyt her. (Med mindre du sier det for å virke "mild", noe som bare gjør deg til ett vanlig A4 Rasshøl... *gjesp*)

Sitat av SparseChimera Vis innlegg
men av og til så trenger man en reality check
Vis hele sitatet...
Fikk du den gjennom tester, behandling og samtaler med profesjonelle psykologer/leger samt mulige medikamenter over en periode på måneder/år eller 10 sekunder av å lese ett innlegg på ditt favoritt forum?

Dersom det var fra forum så var nok ikke ditt problem så stort at vi kan gi deg noen form for tyngde av hva forståelse av psykisk syk er og du er herved fritatt og kan gå tilbake å leke i sandkassa med alle de andre "voksne".

Sitat av SparseChimera Vis innlegg
som jeg også selv en gang i livet trengte.
Vis hele sitatet...
Men jeg tror ikke du løste problemet ditt. Du skjøv det vekk, tenkte på noe annet og fortalte deg selv at du ble frisk, og ved å lese denne tråden rykket det i deg og du var nødt å angripe trådstarter for å forsvare din egen mentalitet hvor du har fortrengt de virkelige problemene og dermed kunne bekrefte for deg selv at du er "frisk".

(Jeg har med intensjon angrepet deg for å prøve å gi deg ett lite innblikk i hvordan du var mot trådstarter. Jeg har med intensjon vært spydig mot deg her til tider med baktanke om å provosere. Klarte jeg det? Klarte følelsene dine å holde seg helt rolig og samtidig debatere saklig fra to synspunkter for å prøve å finne en form for sannhet eller trigget dette noe i deg? Hvis ja, så kan det hende det jeg skrev om deg faktisk stemmer "Drekka og gløyma")