View Single Post
The world is my enem
95
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Er det?

Jeg har to anekdoter.
1) Bestevenn, oppegående fra barndommen droppet ut av VG1 fordi han heller ville spille wow. Dette er nå 16 år siden og han røyker bare hasj og har levd på en blanding av AAP og sosialstønad i hele sitt voksne liv. Aldri jobbet, bare gamer og røyker hasj. Den dagen i dag har han diverse diagnoser men disse kom etter han isolerte seg fra samfunnet.

2) Svigerinne. Jobbet nesten 1 uke på et callcenter. Taklet ikke sure kunder. Brukte morens hennes advokat til å få innvilget AAP. Hun har jobbet nesten 1 uke i livet sitt og er nå på sitt 4. år på AAP (samtidig som hun tar lærerutdanning men droppet nå ut i 3. året, smart).

Har noen eksempler til, og jeg ser tydelig en fellesnevner på at disse har dårlig mental helse og har blitt sydd puter under armene på hele livet. Så klarer de ikke voksenlivet og bryter sammen.

Jeg tror det ikke er så forferdelig høy terskel på å få stønad fra NAV, men jeg skjønner at det er lettere å få sosial stønad og AAP enn å bli ufør.

Beklager derailing av tråden.
Vis hele sitatet...
Du mener ikke at du kan uttale deg om Norges uføretrygdede pga av at du kjenner noen som "har fått sydd puter under armene" som du sier. Vet du noe som helst om hva disse menneskene har gått igjennom iløpet av barndommen kanskje? Nei for det er ikke noe folk snakker om, for alt du vet så kan de ha opplevd omsorgsvikt for å ikke snakke om overgrep i ung alder. Også sitter du der på din høye hest og ser ned på andre!! Klovn.. visst du synes det virker så artig å gå på uføretrygd og sitte hjemme dagen lang så kan du jo ta og prøve det.

Oser av misunnelse av deg, uten at du engang har sittet deg inn i hva det vil si å være ufør. Ta å bli voksen eller om du er voksen så prøv å jobbe litt med deg selv for å bli litt mer moden.