View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva du skriver fremstår forøvrig som noe man kan koke opp mens man er på syre. På tide å roe ned litt?
Vis hele sitatet...
Tar aldri syre eller psykadelika, hater det for å si det mildt.


Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vil gjerne ha en kilde på påstanden din for jeg kan poengtere at nei, det er ingen konsensus blant forskere at vi ikke trenger REM-søvnfasen.


Bevisbyrden er din siden du kom med en udokumentert påstand først, men greit jeg kan spille med:

Denne studien tar for seg hvor godt minner lagres med og uten REM-søvnfasen.

Denne tar for seg hypersensitivitet i dopanergiske systemet etter manglende REM-søvnfase.

Det de er enige i er at REM-søvnfasen er et viktig steg der hjernen kategoriserer og lagrer minner, de mest aksepterte teoriene er at dagens hendelser sorteres, bearbeides og eventuelt lagres.
Det er også indikasjoner på at hjernen bruker denne fasen for å bli kvitt avfallstoffer som akkumulerer seg i løpet av dagen.

https://www.ninds.nih.gov/Disorders/...standing-Sleep

Så ja, du tar feil, du kommer ikke bare her og proklamerer slike ting uten å i det minste prøve å underbygge påstandene dine med noe mer substansielt enn anekdoter.
Vis hele sitatet...
Poenget er jo at dette er noe som er hemmelig, de vill at folk skal tro at drømmer er viktig. Prøv selv å gå uten rem sleep se at kildene dine er ikke troverdig for de som ikke drømmer. Eller kansje jeg er den eneste i verden som ikke drømmer, heldige meg?

Men ok, jeg tar feil å viss du ikke drømmer blir du blind, husker ingenting,du kommer til å få parkinson,alzheimer å altslags styggedom å du kan glemme å føle deg uthvilt uten rem søvn.

Å selvfølgelig skal det være alle psykonautene som kommer å sier bullshit, ironisk nok. Dere elsker jo å ikke være dere selv

Spør legen din eller hvemsom helst forsker du møter å de sier rem søvn er ikke nødvendig for å ha en god natt søvn. (sett at de ikke er medlem av noe jalla losje eller lignende.)