View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
LITT OFFTOPIC:

Drømming er en ting som ingen kan forklare, jeg vill si det er veldig mistenkelig at vi i det hele tatt drømmer. forskere sier vi ikke trenger "REM sleep" men det forekommer hos de fleste normale mennesker.
Vis hele sitatet...
Vil gjerne ha en kilde på påstanden din for jeg kan poengtere at nei, det er ingen konsensus blant forskere at vi ikke trenger REM-søvnfasen.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja gi meg kilder på at jeg har feil da, tulling.
Du kan stoppe REM sleep med cannabis, å det du kansje mener er at du kan få drømmeaktivitet under andre søvn sykluser. MEN det er veldig forskjellig. Øyene beveger seg ikke osv, helt annerledes hjerne aktivitet.
Vis hele sitatet...
Bevisbyrden er din siden du kom med en udokumentert påstand først, men greit jeg kan spille med:

Denne studien tar for seg hvor godt minner lagres med og uten REM-søvnfasen.

Denne tar for seg hypersensitivitet i dopanergiske systemet etter manglende REM-søvnfase.

Det de er enige i er at REM-søvnfasen er et viktig steg der hjernen kategoriserer og lagrer minner, de mest aksepterte teoriene er at dagens hendelser sorteres, bearbeides og eventuelt lagres.
Det er også indikasjoner på at hjernen bruker denne fasen for å bli kvitt avfallstoffer som akkumulerer seg i løpet av dagen.

https://www.ninds.nih.gov/Disorders/...standing-Sleep

Så ja, du tar feil, du kommer ikke bare her og proklamerer slike ting uten å i det minste prøve å underbygge påstandene dine med noe mer substansielt enn anekdoter.