View Single Post
Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Lite keen på anoreksia. Jeg har normal kroppsvekt for en voksen person, er ikke overvektig. Skulle kanskje punge ut litt mer for en drøyere dønning, men da ville det ikke vært verdt det etter min mening.
Vis hele sitatet...
Mitt tilfelle her i Bergen bruker jeg ca 18 minutter på escooter til sentrum hvor jeg jobber. Det koster meg ca 55 kroner med VOI ride.

55x2 = 110 kroner dagen fram og hjem.
110x5 = 550,- arbeidsuke
110x21 = 2310,- arbeids mnd (21 dager).
Totalt: 2310,- NOK brukte jeg hos VOI til og fra jobb.

Nå regnet jeg ikke med pleasur bruk som dra på byen, shopping, dra til venner +++ så minimumsbeløpet er rundt 2k mnd i leie scooter.
Da blir det å kjøpe en scooter til 14k en retterdig kjøp! Kan klare meg med en full tank på 2 mnd etter escooter kjøp, det er fantastiske penger jeg sparer.

Ikke glem, parkere leie scooter feks i Bergen sentrum er et HELVETTE.. Du må finne disse der parkeringsplassene, så en "rask tur" til sentrum for å handle på poolet eller annet spesial butikk blir plutselig mer slitsomt.

Nøddy har et godt poeng, ved leie en scooter gir man faen i evt skader / salt vann, vannskader osv.. Så du kan ride carefree

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Når det kommer til vedlikehold og levetid på batterier er det visstnok lurt å ikke lade fra 0% til 100%, men heller prøve å holde deg innenfor f.eks 30-70% eller 20-80%.
Lærte det på programmet til Jon Almaas, husker ikke navnet i farta.
Vis hele sitatet...
Helt korrekt! Lad alltid til hundre prosent første gangen om dette står i bruksanvisningen.
Lad gjerne til 100 prosent om du skal bruke sykkelen rett etterpå, da er det ingen fare å lade fult ut.
Derimot det som skader batteriet er lade til hundre prosent også ikke bruke batteriet rett etterpå.
Sist endret av justastonedhuman; 9. juli 2022 kl. 22:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.