View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
@robhol helt klart, og jeg tar selvkritikk for ikke og ha vært tydeligere akkurat der.

Det som irriterer meg og som resulterte i en kanskje litt for kraftig salve var at det er så mange som skal legge seg opp i folk som drikker alene og det var i grunn den gruppa jeg henvendte meg til, og de folka som faktisk klarer å mestre avhengighet f.eks. men synes det er deilig å koble av fra monotonien innimellom. Jeg tror de er langt flere enn de som faktisk har et skikkelig rusproblem. Jeg er forøvrig vokst opp delvis under veldig gode rammer i forhold til rus men hadde en foresatt som levde under helt motsatte forhold jeg dessverre brakte noen av mine første formative år sammen med, det er sikkert der mye av greia mi stammer fra også men jeg vil pr nå ikke kategorisere meg som en med et problem utover det faktum at jeg kanskje gir litt for mye faen og mister litt gangsynet når det kommer til min og andres rusbruk av og til.
Vis hele sitatet...
Jeg er vokst opp under forhold hvor rus ikke eksisterte. Det har alltid vært kun alkohol til maten og aldri noen som ble brisen.
Når det kom ut at det var "noen" som hadde prøvd eller brukt narkotika så snakket foreldrene mine om dem som om de var verdens farligste jo. Det ble aldri sagt hvilket stoff det var og det var ikke noen andre enn foreldrene mine som sa det. Hvor de visste det fra vet jeg ikke, men det er vel mest sannsnylig hasj ? Likevel så har jeg møtt narkotika når jeg har fått større nettverk og blitt overrasket over hvor mange det er som enten har prøvd eller brukt det. Hadde 2 venninner som forsvant litt en periode, men de sluttet nettopp fordi de innså at de ble for isolert og livet begynte å gå fra dem.
Jeg innser at mine foreldre mulig har vært en smule hysteriske og uvitne. Hadde man problemer i livet så gjaldt det med yoga, mindfullness eller akupunktur? Jeg kan ikke akkurat si at moren min har blitt noe mindre engstelig med tiden tross for sin meditasjon altså!
Aldri bra å ruse vekk problemene, det er jeg fullt klar over, men prøving kan åpne for kontakt med sider ved deg selv du ikke helt ante om mener jeg da.