View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har lyst å prøve ketamin, men vet ikke hva som skal til for å få det.
Hvordan kjennes det?
Vis hele sitatet...
Ketamin for rekreasjonelt bruk må du kjøpe som alle andre rusmidler. Ketaminens verden er en spennende verden, og er definitivt en av mine favoritter! Akkurat hva man får ut av det avhenger litt av hvilken variant man får tak i (S-isomer, R-isomer, racemisk), hvor mye man tar, og hvordan man ønsker å bruke det. I England er ketamin kjent som et partydrug, noe jeg aldri kunne sett for meg å bruke det til. For min del blir ketaminrusen som en dyp introspektiv meditasjon, der jeg ligger i senga og forsvinner fra virkeligheten i noen timer. Jeg har kun prøvd S-isomer og racemisk. Racemisk er en blanding av både S- og R-isomer. S-isomer kjennetegnes ved en mer psykedelisk virkning, og man føler seg veldig trippy. R-isomer skal være mindre psykedelisk og mer bedøvende. Generelt er det et dissosiativt rusmiddel, og jo mer du tar, jo mer vil du opplevde å "drifte bort fra virkeligheten". For min del føles det bokstavelig talt ut som at kroppen min svever en vei, mens bevisstheten min svever bort i motsatt retning. Tar man en liten dose vil man heller merke at man tenker litt rart, blir litt bedøvet, og alt føles bare litt merkelig. Tar man en stor nok dose vil man begynne å nærme seg det infamøse K-hole. Det tror jeg kan sammenlignes med DMT? Du befinner deg ikke lenger i den virkelige verden. På min sterkeste tur så langt var jeg med en god venn, og han satte på en sang der en stemme gjentatte ganger nevnte "Tokyo". Jeg kan ikke si annet enn at jeg rett og slett befant meg i Tokyo. På vei ned klarte jeg å åpne øynene, og så en blanding av rommet vi befant oss i, og noe som lignet på den fjerde dimensjon i filmen Interstellar. Andre ganger har det føltes ut som om jeg har svevet rundt i ytterkantene av universet.

I medisinen har det lenge blitt brukt som et bedøvende middel, og det merkes spesielt om man tar mye. Det er nesten som om kroppen bare skrur seg av, og alt du sitter igjen med er din egen hjerne og bevissthet. I tillegg brukes det med stor suksess som antidepressiva, noe som begynner å bli mer utbredt. I Norge kan man få ketaminbehandling gjennom et par private klinikker, men nå også ved et sykehus i Østfold(?). I tillegg har medisinen Spravato blitt godkjent til bruk i Norge, men virker å være ekstremt overpriset. Ketamin som behandling for depresjon virker ekstremt lovende, spesielt sammenlignet med tradisjonelle antidepressiva. Jeg har selv erfart at ketamin har hjulpet meg gjennom tunge tider, og har vært hovedgrunnen til at jeg klarte å bryte negative tankemønstre/handlingsmønstre, som gjor at jeg klarte å komme meg videre fra en dårlig situasjon. Skal selvsagt ikke anbefale å selvmedisinere om man har det tungt, og for min del var det en forsåvidt uventet "bivirkning" av rekreasjonelt bruk.