View Single Post
Så fortsatte jeg selv om jeg skulle jobbe dagen etterpå igjen, unnskyldte med "jeg begynner jo ikke før 13 i morgen" og var helt vrak.
Vis hele sitatet...
Det er jo ganske selvdestruktivt, men det har du innsett nå hvis jeg tyder deg riktig. Pluss i margen for at du merker deg dårlig atferd og forhåpentligvis da lærer av det sånn at du ikke gjentar den. Lettere sagt enn gjort, det skal sies.

Alkohol sammen med andre: startet alltid veldig gøy, klarte å slappe av mer, følte meg nærmere folk, mer vennskapelig følelse for alle.
Men jo flere jo værre ofte, krangling starter, folk holder seg ikke til planer, sprer seg, noen blir sure for at du ikke vil være med å drikke mer og så blir det som regel litt slossing mens andre begynner å grine ut om alle problemene i sitt liv.
Vis hele sitatet...
Drikker du ofte med de samme folka eller? Skulle til å si at 'noen' ikke tåler alkohol, sannheten er vel at ingen tåler alkohol. Nervegift, men det kan ha mye å gjøre med miljøet du omringer deg med og deres energi. Enda en ting er det jo at folk må lære seg å drikke, respekter din egen toleranse og hvis de rundt deg ikke klarer å gjøre det så er det best for deg å fjerne deg fra den situasjonen. Du kan bare kontrollere deg selv.

Alkohol alene: følelse av å være helt fri, ingen som dømte meg for å drikke for mye, gir totalt faen med snev av dårlig samvittighet, drakk mer for å få vekk dette, totalt fri, mange timer med moro der jeg bare hører på musikk.
Vis hele sitatet...
Min første tanke om det er at det kan være fordi at alkohol er lovlig, så det er lettere å slappe av? I tillegg til at alkohol og risikovurdering har en søt flørt seg i mellom, så som med alle nære relasjoner så blir det en sprik her og der.

Speed sammen med andre: klarte å engasjere meg mer, mer tilstede i nuet, snakket mer (er kjent for å være ganske stille).
Vis hele sitatet...
Merk mine ord når jeg sier, enn så lenge. Enn så lenge min venn, hvis det her blir noe du gjør til en vane så kommer det etterhvert til å slå tilbake på deg - angst er ikke engang fornavnet til konsekvensene av amfetamin-misbruk/langtidsbruk - kall det hva du vil.

Speed alene: orket ikke tanken på å sosialisere. Behov for å rydde, sortere eller kunne bare sette meg ned og meditere. Redusert behov for fysisk aktivtet.
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen lege, så ta ordene her med en klype salt: men hvis du blir roligere og faktisk kan sette deg ned å meditere så vil jeg egentlig anbefale deg å få en utredning for ADHD/ADD. Det kan faktisk høres ut som det er det du har, så verdt å sjekke ut.