View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Jeg vil tro og si at det er like vanlig det som å ruse seg med noen andre. Folk drikker alene, røyker alene, skyter alene osv.

I det tilfellet tror jeg det kan ha med å gjøre at ikke alle får dårlig samvittighet for det. Noen ruser seg for å slippe unna, andre for at de ikke har noe å tape og så har vi de mange av oss som gjør det for moro skyld.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvorfor jeg gjorde det alene jeg. Det var jo for å ha det morro, få føle meg litt fri, men dette blir jo litt som å ville slippe unna?
Startet med ferier, så må ha vært en form for kjedsomhet. Så fortsatte jeg selv om jeg skulle jobbe dagen etterpå igjen, unnskyldte med "jeg begynner jo ikke før 13 i morgen" og var helt vrak.

Kan også si hvordan rusen jeg har prøvd har virket på meg

Alkohol sammen med andre: startet alltid veldig gøy, klarte å slappe av mer, følte meg nærmere folk, mer vennskapelig følelse for alle.
Men jo flere jo værre ofte, krangling starter, folk holder seg ikke til planer, sprer seg, noen blir sure for at du ikke vil være med å drikke mer og så blir det som regel litt slossing mens andre begynner å grine ut om alle problemene i sitt liv. Selv har jeg vært litt av dem alle, har havnet i slåsskamp, vært den som griner og vært den som oppførte seg. Det er dagen etterpå som er min grunn til å ikke drikke. Jeg har aldri helt klart å skjønne at folk kan drive med denne fylla hver helg. Jeg bruker minst 2 dager på å bli helt bra igjen. Blir jeg drita kan jeg bruke 5 dager. Blir direkte nedstemt, får masse angst og føler meg forlatt i denne verden.

Alkohol alene: følelse av å være helt fri, ingen som dømte meg for å drikke for mye, gir totalt faen med snev av dårlig samvittighet, drakk mer for å få vekk dette, totalt fri, mange timer med moro der jeg bare hører på musikk. Ikke så mye angst da jeg ikke har hatt noen å drite meg ut foran, men nedstemt og dårlig selvfølelse så absolutt. Det er ikke så kult at klokka er 8 om morgenen plutselig og så legger du deg mens andre i huset står opp for å gå på jobb. Eller du står opp og faller nesten ut senga fordi du ikke er edru enda.

Speed sammen med andre: klarte å engasjere meg mer, mer tilstede i nuet, snakket mer (er kjent for å være ganske stille).

Speed alene: orket ikke tanken på å sosialisere. Behov for å rydde, sortere eller kunne bare sette meg ned og meditere. Redusert behov for fysisk aktivtet.