View Single Post
Sitat av mocp Vis innlegg
Er du fremdeles i barneskolen og bryter freak.no sine regler om aldergrense? Jeg lurer.
Vis hele sitatet...
Mens jeg mest lurer på hvordan du som er registrert i juli 2014, har kunnskap om at vi hadde en slik regel en gang for 10 år siden. Den er selvfølgelig borte for lengst, siden det er umulig å sjekke slikt, og alt for mange av de som tror at de er smarte eller har høy nok IQ til å bestemme over andre ofte oppfører seg så alt for ofte som om de gikk på barneskolen eller lavere nivå enn så.


Realistisk sett, hvis det du ønsker er å oppnå en verden fri for korrupsjon og det som tilsynelatende er idioti, så nytter det ikke med "IQ-testing". Jeg vet om mange IQ-smarte folk som selvfølgelig også er smarte nok til å skjønne at de kan tjene mer, enten politisk eller kontant ved å hjelpe de allerede sterke sidene og hindre at det som er billig og fornuftig å bruke blir sperret ute. Jeg kjenner også IQ-svake folk som ville gått over stokk og stein for å hjelpe noen som var i en svakere posisjon enn seg selv.

Det virker ikke som om du er ute etter IQ, du bare bruker det som et argument, noe som dessverre blir feil. Du ønsker at de som styrer skal ha en bedre moral, noe som jeg egentlig ikke kan si at er noe feil i. Problemet ligger i mennesker. Høy IQ er ikke noe som gir en person høy moral, og moral er noe som endrer seg etterhvert som tiden som går, det som var riktig i går er galt i dag.

Da, som jeg ser det sitter man igjen med to like umulige svar. Enten hugger man lovverket ut i stein og forer det inn i en datamaskin og lar den bestemme over oss alle. Ingen mennesker, ingen korrupsjon og ingen endringer i moral.

Det andre alternativet er å forsette slik vi har det nå og innse at det er herpet, men at det ikke er alternativer, bare svake variasjoner. Joda, du kan få inn IQ-sterke folk, men garanterer det at de vil ta hensyn til de svake folkene som stapper i seg rusmidler? Nei.