View Single Post
mocp's Avatar
Trådstarter
177
Sitat av slashdot Vis innlegg
Eg mistenkjer at det er fleire kvinnfolk som vert skotne av valdelege ektemenn i USA, enn det er kvinnfolk som nyttar våpen for å forsvare seg mot valdelege ektemenn.

Det åleine er grunn til å ha restriktiv tilgang på våpen.

I tillegg er det artig at du set rusmiddelrestriksjoner opp mot vald, for eg tipper det er rimeleg god samanheng mellom dei to.

Så her vil eg påstå at det faktisk er du som viser lita evne til analyse, og ikkje politikarane.
Vis hele sitatet...
Så alt kommer ned til om politikerene og makt eliten skal stole på folk eller ikke. Hvem faen vet for vi har ikke prøvd det. Du maler ett bilde av folk uten kontroll som aldri stopper sine forsøk på å skade deg. Jeg sier at jeg kjenner mange folk og veldig få, om noen, plager meg. "Jammen jeg leste om alle de knivstikkende narkomane som zoombifizerer byen". Og jeg sier at jeg kjenner mange av de og tragedier vil bli håndtert.

Du stoler ikke på at folk har våpen, og jeg ser hvor du kommer fra helt klart, men tror ikke at hvis kvinner i norge hadde hatt rett til å ha våpen, ville gjort stor skade. Kvinner hadde holdt de våpenene unna oss ville gutter, tro meg

Jeg vet du er en mann som tenken slashdot, men jeg tror du er redd, og derfor tar feil. Du er redd for klimablabla og tar feil, du er redd for våpen og siden du ikke stoler på folk, tar feil. Beklager mann, for jeg syns du har mye godt å komme med, men du må tenke deg om og slutte å tro på ting du er redd for. Det er ikke sånn verden fungerer.

Se fremover, tenk på muligheter og drøm for en gangs skyld. Alt det farlige tar jeg og mange andre oss av.