View Single Post
Sitat av Fishface Vis innlegg
Jeg har også hatt jobber hvor store deler av dagen gikk med til å stirre på klokken, og telle minutter til jeg kunne gå for dagen. Men det finnes ingen jobber hvor du kan ha det kjempe morsomt heile tiden. Folk arbeider for å tjene penger, ikke for å ha det gøy. Så bit tenna sammen og slutt å sutre. Det er mitt forslag...
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor lenge du har jobbet i arbeidslivet, men om din hovedsakelige motivasjon er at du kun jobber for penger og ikke av interesse for yrket så vil du antageligvis slite med frustrasjon og depresjoner lenger ned i livet..

I gamle dager så grodde man et par baller og jobbet fra seg all glede i et ørlite håp om at man skulle oppnå økonomisk frihet. Forskjellen tilbake da var jo at man ikke hadde annet valg som en mann, da rollen til en mann enkelt og greit var å forsørge og forsikre familiens måltider holdt seg på bordet. Tidene endrer seg, og mannens rolle er ikke nødvendigvis at man skal forsørge hele tiden, spesielt ikke når kvinner også har muligheten til å tjene ganske gromt om dagen.

I hovedsak betyr det at vi må slutte å "gro baller" når vi ikke lenger har et behov for dem. Hvis man sliter med yrket sitt og ikke finner noe interesse i det man gjør, så får man heller slutte. Vi har gode tider i Norge, og man gjør det lurt i å utnytte den gode tiden til å sikre seg prima jobber før alt kollapser.
Sist endret av Patrick; 13. juli 2013 kl. 15:56.