View Single Post
Du har faktisk en veldig fin jobb. Du aner ikke hva du unngår av drittjobb hver eneste time du sitter i den trucken. Jeg har stått i all slags vær og jobba med mye forskjellig møk. Holdt ut med sjefen fra helvete i lange tider. Den dagen jeg fikk en jobb som du har nå, så kunne jeg senke skuldrene og bare la trucken gjøre jobben.

Ja det er monotont, og det blir litt strekkbelastning på noen ledd og sener, men hvis du er flink og tar deg noen småpauser og slapper av litt - passer på å sitte riktig i trucken, hvil hodet mot stålet på trucken bak hodet når du skal se opp osv .. så er skyvemast\truckkjøring en fantastisk fin jobb.

Det er mange plusser:

-Du jobber inne, i temperert klima. Tenk på alle de folka som står og graver i bakken i 20 minus, time etter time, hver dag hele vinteren, og det er ikke sikkert de har bedre lønn en deg en gang .....

- Vanligvis er lagerjobb en ganske stille arbeidsplass. Det er noe en bør prissette, så en ikke kommer hjem helt susete i huet etter en dag med masse bråk.

- Fast arbeidsområde. Du slipper å kjøre til arbeidsplasser langt faenivold, du kan nærmest flytte til jobben som nabo og ha det gull.

- Trygg jobb. Du sitter i trucken beskyttet av stål. Det skal veldig tungt og farlig gods til for å kveste deg. Mange andre jobber har verre arbeidsforhold.

- Goder - du kan ha med deg en kaffekopp i trucken, en mobil med litt musikk på (helst ikke ørepropper, du må være obs på omgivelser). Det er vanligvis akseptert å småprate litt med kolleger, om det er noen du liker der da.

- Lønn. Lagerjobber kan faktisk få en ganske bra lønn om du finner de riktige stedene.. Har hørt om folk med nærmere 200 i timen som fast truckfører! Men da er det nok litt krav til hastighet og strenge pauser .. men den lønna da, -bare for å kjøre truck-!!

- Nærmest ingen utdanning. Du slipper å gå på skole i tre år før du kan søke. Du kan rett og slett ta et kurs (det beste er å betale selv på et profft sted, så tar du det mer seriøst), ta noen vikarbyråer, og bli flink på noen måneder. Så sitter andre og leser, studerer, gnir og gnur, sliter med karakterer, ingen penger, kjipe stunder og tider, mens du tjener helt greit og lever livets glade dager.

- Mulighet for utvikling. Vanligvis (vet jeg bruker det ordet mye nå) i lagerjobber, så driver man med litt av hvert. Man kommer borti mye folk, særlig ved terminaler hvor man jobber med pakking, lossing og lasting. Her kan man prate med sjåfører, ledere og andre ansatte om hva de har jobbet med før. Kanskje du kunne tenke deg å bli lagersjef en dag? Lastebilsjåfør? Det ene fører til det andre, om du er interessert.


Du må se på de gode grunnene. Det er sikkert like mange negative grunner også... men de gidder jeg ikke ramse opp nå. Ser ut som at du har dem selv.