View Single Post
Sitat av Bowman Vis innlegg
Fordelen med å ha bestått fullt forkurs er at du kommer inn på det som kalles for "forkurs kvote",
Der x-antall % av studieplassene- på hver ingeniørutdanning normalt er reservert til de med forkurs.

Kilde

Det som også er en fordel om du har vært gjennom matten og fysikken før er at da vil det nok være
noe lettere å ta eksamen. Ser du anntyder at du ikke har så gode karakterer i matte og fysikk så da vil ikke du dra serlig nytte av dette, om du ikke husker noe fra det da selvsagt.

Skal jo også være sagt at det er lite mening i å ta forkurs om du har et greit snitt i
alle fagene du trenger for å søke ingeniør.
Vis hele sitatet...
Ut i fra hva jeg leser på hioa.no ser det ut som at jeg ikke kan søke dersom jeg har fullført VGS(går der forsatt).

Greia er at det går ikke på forståelsen, jeg ser logikken i det vi driver med nok så lett vil jeg påstå. Pga en lengre sykdoms periode i høst ble jeg hengedes etter. Jeg fikk da beskjed om å fokusere sterkt på det jeg hadde gått glipp, mens de andre forsatte. Dette gjaldt flere av fagene jeg har. Og så når jeg skulle testes ble prøvene kansellert. Slik at jeg hang etter på det nye stoffet pga høy tempo på gjennomgåelse av nytt stoff. Det mens jeg måtte fokusere på det forrige stoffet. Sånn har det holdt på og jeg ble hengende etter en periode, hvor karakterene rundt 3'ern. Det er nok til å dra snittet en god del.

Må nevne at jeg ikke har peiling på hva jeg vil bli selvom ingeniør forsåvidt høres interresant ut. Skal i militæret hvor fag kan taes opp gratis, noe som kommer godt med. Eller vet noen om noe megalurt jeg kan finne på?