View Single Post
True phreak.
Sitat av Lirkepirk Vis innlegg
Synes det er litt rart at folk som enten har gitt nesten faen i skolen eller som sliter med fagene av en eller annen grunn skal søke seg inn på studier som krever litt av selv de flinkeste. Det er i alle fall sånn jeg har sett på skolegangen... Det er for dumt å sikte på å være under middelmådig i det man skal drive med. Men for all del, jeg sier ikke at folk som er klare til å jobbe for det ikke skal forsøke seg, men med 2 i P-matte så virker det som rene idiotien å vurdere et ingeniøryrke. Det er som å satse på å bli sjåfør med 10% syn på venstre øye...
Vis hele sitatet...
For det første: Karakterer har i bunn og grunn svært lite med hvor god ingeniør man vil bli. Mesteparten av utdanningen skjer uansett etter man er ferdig på skolen og har begynt i jobb. Gode karakterer gir en en bedre førstejobb, alt etter det er egen innsats.

For det andre: Det er lov å skjerpe seg. Jeg hadde 2 i 1mx fra vgs, rundt 200 timer og 20 dager fravær fra siste året, og "ikke bestått" i de fleste fag. Nå går jeg ~4. året siv.ing. på NTNU med gode karakterer. Sånn kan det gå.

Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
ahh, okey! Skjønner. Nanoteknologi er forresten snitt på 6,1 ^^
Vis hele sitatet...
Studiepoeng er ikke det samme som snitt. Man får SP for å ha vært i militæret, ha tatt realfag, samt alder og tidligere studier mm.
Sist endret av Orph; 13. januar 2012 kl. 01:17.