View Single Post
Sitat av gotejds Vis innlegg
Joda, men jeg ser ikke opp til folk som velger ett yrke fordi det har status. Statusjakt er for overfladiske mennesker som aldri har sett ekte motgang vil jeg påstå.

Fetteren min ble jagd rundt av faren sin hele livet til å få en bra utdannelse. Han ble økonom. For ikke altfor lenge siden prøvde fetteren min å kverke seg selv i garasjen, han hater livet sitt og vurderer å flytte på vidda for å leve der utenfor samfunnet.

Jeg ser ikke ned på folk som har en drøm, er du gal. Man må ta ett valg selv, ikke la "statusen" ta det for deg...
Vis hele sitatet...
Hvorfor har du er problem med folk som velger et yrke med status kun av den grunn? Hva gir deg rett til å se ned på andre mennesker for de valgene de har tatt for sine liv? I mine øyne er du mye verre en disse damene du mener ser ned på deg mens de kjører rundt i SUV`ene sine.

Det er åpenbart du som har et stort problem med selvtilliten og selvbildet ditt. Du burde slutte å bry deg om hva andre mennesker har av utdannelse, materielle goder osv. og heller fokusere på deg selv.