View Single Post
Sitat av Picard Vis innlegg
Personlig anbefaler jeg heller seroquel i 25 eller 12.5 dose. Så slipper du de vanedannende effektene av zolpidem det sagt, så er zolpidem mye bedre enn å begynne å ta sobril og slikt some er nevnt her. Det å. Begynne å leke med disse i en slik situasjon kan være veldig problematisk.
Vis hele sitatet...
Om primær-problemet vært innsovningsproblemer hadde jeg vært enig. Nå kjenner jeg ikke godt til TS sin situasjon og det gjør ikke du heller, men skulle jeg gå etter egne erfaringer hadde ikke det holdt. I en slik situasjon er det fantastisk kjipt å spise en zolpidem og våkne etter 30-120 minutter pga mareritt/søvnproblemer/tankekjør og plutselig ligger man der ruset(forholdsvis kjip rus), kanskje med lettere hallusinasjoner, men fortsatt ikke klarer å sove. Eller at den ikke holder pga tankekjøret og så plutselig er man ruset i to timer i steden for å sove og alternativet er å hive innpå mer Zolpidem (som er litt mindre farlig enn en benzo, men det er fortsatt en kvasi-benzo med alt med medfører)

Jeg er ikke en person som er glad i benzoer. Den viktigste personen i livet mitt mistet jeg til en benzo-OD. Det er jævlig mange som misbruker dem, men medisingruppen har fortsatt et veldig viktig og stort bruksområde. Såfremt TS er en like oppegående person som han virker og han er veldig klar over at misbruk av dette legemiddelet vil ødelegge livet hans langt mer enn tapet enn et familiemedlem og dermed behandler det deretter holder jeg fast ved apodorm/valium/sobril(eller annen benzo legen måtte gå for) er veien å gå.

TS: Kan vi få mer info? Når/hvis du klarer sove, blir du sovende da, eller sliter du med at du våkner midt på natta?