View Single Post
Har ingen erfaring med seriøs paranoia eller psykoser, men kan definitivt si at tankemønsteret ditt overhodet ikke er logisk og antakeligvis er vrangforestillinger.

Den mest åpenbare er at du i åpnings-posten skriver som om du er helt sikker på at det var den "mistenkelige" naboen som banket på døra di og løp inn i sin egen leilighet. Ingenting av oppførselen du beskriver som mistenkelig er mistenkelig heller. Jeg åpner aldri døren uten avtale på forhånd og jeg har alltid gardiner trukket for. Og hva vet du om personen "aldri er ute".

Jeg har også bodd plasser hvor man kan høre over/underetasje romstrere og det har aldri falt meg inn at lydene følger etter meg. Regner med du bor alene og dermed i en typisk 40kvm leilighet, fra min erfaring vil du da høre disse lydene fra over/underetasje overalt i hele leiligheten og det er umulig å gi noe eksakt punkt hvor lyden kommer fra. At du er sikker på at lyden følger etter deg er nærmest 100% sikkert en vrangforestilling.

Etter min mening når du er så bekymret at du banker på til fremmede som du tilogmed tror kan være politiet som spaner på deg, så er det på tide å forhøre seg med psykisk helsevesen, i minste fall ha det i bakhodet.
Sist endret av cesece; 9. januar 2019 kl. 20:03.