View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av random67489 Vis innlegg
Ja dette er freak, men selv her tror jeg ikke konsensus er at det er greit å stjele fra fellesskapet. Det er jo det du forsøker å finne en løsning på. Velferdsstaten fungerer fordi de fleste jobber og betaler skatt. Da har vi samlet sett mulighet til å hjelpe og forsørge de som ikke kan forsørge seg selv. Det er ikke rom for at staten også skal forsørge enhver tulling som ikke ønsker å jobbe, eller som alt har jobb men som bare ønsker mer penger. Da har vi plutselig ikke råd til å tilby velferdsgoder lenger. Og de færreste på freak ønsker seg nok et slikt samfunn, og derfor reagerer folk på tråden din og på innleggene dine. Du må gjerne være uenig i samfunnets krav, og finne deg en alternativ måte å leve livet ditt på. Klarer du det så er det respekt. Men det er ikke fellesskapets ansvar og plikt å betale deg penger for å sitte i et telt i skogen å filosofere rundt leirbålet.

Om du ikke klarer å få på plass den planen på egenhånd så får du gjøre som alle andre. Jobbe nok til at du kan gjøre det du vil på fritiden. Kanskje må du jobbe 2 fulle uker pr måned for å ha penger til det du trenger i skogen. Kanskje klarer du deg med 1 ukes jobb om du lever mer nøkternt. Poenget er at det er ditt ansvar å skaffe de pengene. Det er ikke noe nav skal dekke.
Vis hele sitatet...
Du skjønner det ikke du? Så klart, dette er virkelig IKKE noe nav burde dekke. Har jeg sagt det? Når jeg skriver at jeg ikke ønsker å støtte, eller at jeg ønsker å ødelegge et samfunns om ødelegger psyken til folk. Hva tror du jeg mener da?