View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Vi gjør det enkelt for eksemplets skyld, ok? Etter 1 års drift har du tjent 200.000 kr på dette. Du fører det på ligningen og må betale ca 1/3 skatt. Evt. fradrag du har idag vet du om selv, jeg gjør ikke. Så ca 60-70 K går til skatt. 200 000 er nå blitt til 130-140 000.

Om du har et selskap som får inn pengene, så skatter du kun av overskudd og ikke hele beløpet. Skal du kjøpe ny pc dette året? Hva med å la selskapet utgiftsføre den? Bredbånd, det kan selskapet betale. Alt du klarer å komme opp med av utgifter som er troverdig nok til at skatteetaten aksepterer vil minske overskuddet til selskapet og dermed redusere skatten.

Har du lite eller få utgifter du klarer å føre på et selskap så er det kanskje ikke verdt bryderiet med å føre inntektene på et foretak. Men om dette er noe du ønsker å gjøre over tid kanskje flere år så kan det være lurt å tenke på hva du kan gjøre for redusere overskudd for dermed å få større netto i egen lomme. En samtale med en regnskapsfører kan også være smart, da de gjerne bistår deg med valget, og de har jo fort forslag til hva du evt. kan utgiftsføre, etc.
Vis hele sitatet...
Men må man ikke ha kvitteringer og drit på alt av utgifter osv? Jeg har pc, har gratis Internett pga huseier betaler osv. Jeg får jo ikke tak i noe som helst kvitteringer for at jeg har noe som helst utgifter...