View Single Post
Sitat av Sparkey Vis innlegg
Jeg bestilte også min fra ndx.no (900kr +, ca 3-400 fra andre land)
Tok litt over 1mnd og 5dager før jeg fikk pakken min fra jeg bestilte.

Mye billigere å kjøpe fra andre land, men jeg orker ikke å styre med fortolling og evt problemer hvis varen ikke ankommer og evt. service (noe jeg ikke regner med trengs).

Trodde den brukte 500mw hele tiden jeg, virker så mye bedre enn alle de andre titalls adapterene jeg har testet. Takk skal du ha Elsk for tipset. Poeng fra meg .

Kan jeg øke sendestyrken under XP også?

dump.............................
Vis hele sitatet...
Takk for poeng!

Når du starter BT3 og skriver i terminal

1) airmon-ng start wlan0 og dernest
2) iwconfig

vil du under wlan0 i listen over kort se at Alfa som default starter med Tx-Power=5 dBm. Dette tilsvarer vanlig utstrålt effekt fra wlankort (transmit-power). Dette kan du konfigurere ved å skrive inn et tall over 5 for å øke effekten med kommandoer i mitt innlegg over. Jeg bruker gjerne 20-25. Dette er mer enn nok for praktisk bruk da det er mottageregenskapene som er avgjørende ved bruk av dette kortet i og med at du kan øke utgangseffekten så meget. Og som nevnt over, for å øke Rx-Power (receive-power), få kortet opp, event. bytt til sterkere antenne og juster denne nøyaktig. Som Ranvik nevner i en post her på forumet, en grad vinkelforskjell kan bety 10 dB mer eller mindre gain! Kom dessuten så nær nettverket du skal sikkerhetsteste som mulig.

Hvis du skriver i et eget terminalvindu og har det oppe under testen

watch iwconfig wlan0

så vil du fortløpende bli underrettet om hvorledes kortet oppfører seg.

Vær ikke lei for at du kjøpte fra ndx. I utenlandske fora diskuteres det hvilken E-bay leverandør som fører det rette Alfa kortet da AWUS036H visstnok kommer forkledd i noe ulike utgaver. ndx-kortet er som du selv sier intet mindre enn fenomenalt og dermed sikkert nok av rette slaget. Og kjør det som du gjør i Windows under XP da driverne her gir adskillig større følsomhet enn Vista. (Slik var det iallfall for 3/4 år siden da jeg sist testet dette.)

For innstilling av lovlig utstrålt effekt i Windows, XP og Vista, last ned datablad her (føy til .pdf endelse etter nedlasting): http://ndx.no/PartDetail.aspx?q=p:10500040;c:100122.

Hvis du ønsker mer utstrålt effekt enn dette, ville jeg tatt kontakt med ndx. Selv har jeg aldri hatt behov for dette i Windows.

Lykke til!