View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
GreenRay: Hehe, apropos: 2013 nærmer seg.

Anywhooo. Kjemitreff er mao. ikke aktuelt.

LAN, LaserX, Gocart og denslags kan dere gjerne arrangere, men jeg tror det vil bli særdeles lav ROI av det. (Altså: Masse planlegging, få som dukker opp, lite faktisk sosialisering)

Geocaching ser det ut til å være 2 for, 2 skeptiske.

Noe jeg har tenkt litt på før: Mikropresentasjoner.
  • La oss si maks. 5 minutter
  • Litt à la WP:Ignite. Dette kan være en innføring i GNU/Linux, introduksjon til organisk kjemi, verdt å vite om UE, en lysteknikers hverdag, eller YT:alskens annet.
  • Etter presentasjonene kan folk spørre og grave om mer. Starter samtaler.
  • Om presentatorer vil, kan de krote ned et infoark på forhånd (Stikkord. Hvor kan man fortsette å informere seg m.m.). Kan legges ut på nettet.
  • Har man bare 2 minutter med stoff: Bruk bare 2 minutter. Har du mer enn 5 minutter: Kort det ned. Skravle med folk om det etterpå om de vil. Poenget er å vekke interesse.

Temaer:
Er fritt opp til presentatorer. Jeg legger dog frem en liten liste over hva jeg kunne tenkt meg å presentere om.

Ikke nøl med å komme med preferanser, så nøler jeg ikke med å ignorere dem om jeg har lyst (:

Jontas liste:
  • Hvorfor jeg bruker GNU/Linux
  • Prosessen jeg bruker for å designe UI (og UX) for programvare
  • Eksternalisering av hjernen - Hvordan holde styr på livet (Håndtering av epost, Hipster-PDA o.l.)
  • Om glede (Shawn Achor)

    Jeg er ikke ekspert på noe av dette, men det er ting som interesserer meg.
Vi trenger:
  • Presentatorer (ikke noe å være redd for)
  • Prosjektor/stor skjerm
  • Sted
Hvad tycks? For organisert? For lite organisert? For strengt? Ikke strengt nok? Har DU lyst til å presentere om noe?

Jeg vetta dæven. Slenger det ut her. Kom med forslag.

"If you're not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original." Sir Ken Robinson