View Single Post
Sitat av oslo93 Vis innlegg
Tok meg tid til å lese gjennom alt og vil bare si tusen takk for utfyllende svar

Det sitter langt inne å oppsøke psykolog å legge alle korta på bordet. Jeg er redd for hva den personen tenker om meg.. Vet tankene er uremlig men slik er det.

Føler samtidig jeg er «for frisk». Jeg klarer å trene på treningssenter uten problemer, handle på butikken etc. Det er først når jeg blir kjent med folk jeg usikker og unngår de/situasjoner.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke si hverken frem eller tilbake her, for det er det ingen som kan gjøre. Sett vekk fra deg selvfølgelig

Ett par ting å tenke på er at det er vel en grunn for at du startet denne tråden i utgangspunktet. Så tydeligvis synes du at du sliter, vil jeg tro. Vet godt om de tankene du sikter til. Vet det ikke er enkelt men hva hvis en forsøker å drite i de tankene og heller tenke det at det vil gjøre deg godt å fortelle hvordan du har det? Bare det i seg selv kan hjelpe ganske mye.

Selv om det da ikke skulle være den unnvikende PF’en så kan det faktisk bli satt igang noe som kan hjelpe deg fremover.

Det at du klarer å trene er bra Men du unnskylder det med at du er for frisk. For frisk til hva? Ikke til ett sosialt liv vel? Jeg arbeidet jeg. Har ingen problemer i butikken heller. Sier du at jeg også er for frisk? Eller kan du forklare hva som er den store forskjellen på meg og deg?

Ville bare ha litt perspektiv her på slutten, mest for å legge det i grus at du er for frisk til å gjøre noe med situasjonen. Hvis du vil selvfølgelig. Jeg vil mene det i alle fall er verdt ett forsøk i det minste.