View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lang historie kort: Er selv nærstående hvor jeg bekymrer meg for muligheten for overdoser pga det jeg vet om personen. Uerfaren og uvitende på området psykofarmaka.

Jeg vet at jeg kan virke som en moralkjerring som i det hele tatt tenker på dette, og jeg vet at jeg ikke er lege, og ikke bør ha en mening om det er riktig eller galt at de får foreskrevet medisinene i det hele tatt. Kanskje blir jeg beroliget av svar her, og finner ut at det er mindre grunn til bekymring enn jeg trodde.

Så jeg har noen spørsmål til dere som har erfaring med eller god kunnskap om psykofarmaka:

Hvilke medikamenter er vanskelige å overdosere, altså enten slik at man ikke får i seg enorme mengder dersom man ikke har mer enn det man får foreskrevet på resept, eller store inntak ikke har livsfarlig utfall(det er jo selvfølgelig ikke akkurat helsebringende uansett…)?

Hvilke kan i verste fall være dødelige ved en overdose?

Hvilke kombinasjoner av disse legemidlene kan ha uheldige bivirkninger, selv ved normal bruk?

Er det meste man får utskrevet av fastlege eller psykiater vanskelig å skade seg selv med?

Og dere som selv har tatt overdoser eller brukt betydelig høyere doser enn legen har anbefalt, hvordan ønsket dere å bli møtt?