View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Men det høres noen ganger ut som at den ulltimate brukeren ikke er Freak Bruker overhodet, men i stedet har flyttet all sin aktivitet til Google Søk
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har null problemer med å diskutere dyrkeoppsettet til noen, som det finnes hundrevis av tråder her. Men jeg får null lyst til det når brukeren bare skriver "Anbefal meg et dyrkeoppsett".

Skriver brukeren derimot hvor stort areale han har, hvilke ventilasjonsmuligheter, evt en liten tegning av rommet. Metoder han har tenkt å dyrke på og hva som er fordeler og ulemper med de så har jeg ikke noe problemer å svare. Det har med innsats å gjøre, de aller værste trådene er "insert en eller annen nyhets-sak, hva synes dere om det? Diskutèr!" som om trådstarter skal være en slags diskusjonsmoderator og se på resten av oss i flokken kjefte og diskutere med hverandre, det blir litt som Idè-fyren: Han har en Idè, men ikke noe mer, og forventer at alle andre skal gjøre arbeidet.

MEN, nå har jeg vanket her i over 20 år, så jeg er jo relativt komfortabel her inne, jeg ser absolutt at det er en nybegynner-fase der man trør varsomt og prøver å gjøre sitt beste.
Det eneste tipset jeg kan gi er å se på "de store" trådene, hvordan de er skrevet og utformet. Les reglene for seksjonene du vil poste i og prøv å følg etter beste evne.

Vi prøver ofte å se på saker med noe skjønn og jeg prøver noen ganger å skrive til en bruker som er ganske fersk før jeg roter ned i verktøykassa og finner ban-hammeren.