View Single Post
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Jeg prøver ikke å være vanskelig, men hvordan forhindrer KP folk i å skrive slike poster du siterer? Det finnes jo fortsatt eksempler på slike poster - er det ikke bare å slette de med god samvittighet slik jeg er sikker på at dere gjør pr.dags dato også?
Vis hele sitatet...
Først av alt, så stopper det ikke for brukere fra å poste, men det gjør at man har grunnlag for å slette det så man slipper bumping av løste tråder og i humanetiske diskusjoner så slipper man at 5 av 10 siste innlegg er "så enig med klistermerke!". De kan gi KP og diskusjonen kan gå videre. En annen ting er at innlegg med mange KP ofte er verdt å lese, og man kan sile innlegg slik om man vil få rask oversikt i en tråd. Samt at mange KP ofte impliserer at man enten har vært behjelpelig eller kommet innlegg brukere setter pris på. Dette ser man ikke om man må tråle alle trådene de har skrevet i for å finne all takken eller "jeg er enig, godt skrevet!".

Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Vennligst opplys meg om hvor jeg uttrykker herseteknikker, jeg forstår det ikke..
Vis hele sitatet...
Du sier det som om andre kan lese dine tanker - det kan de ikke. Vi kan kun lese teksten din, og om du er en mektig provosert bruker eller spisser ting er umulig å få ut av teksten.

Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Jeg skriver heller ingenting om at det blir slettet. Det jeg prøver å skrive er at det blir dårlig mottatt av andre brukere. Folk er kjappe til å angripe så lenge man ikke er helt politisk korrekt. Mulig jeg har ordlagt meg dårlig, men jeg siktet ikke til at tråder/innlegg blir slettet.
Vis hele sitatet...
På et diskusjonsforum må man forvente to ting: folk påstår ting, og folk tilbakeviser ting. Du skriver noe, jeg svarer. Slik utveksler man faktisk informasjon, og ikke bare klapp på skulderen fordi man skrev noe, for det er ærlig talt ikke så interessant. Istedenfor å ta et svar med snert i som en personlig greie, snu det heller til at en person på internett faktisk tar det du skriver seriøst og svarer deg. Jeg skjønner dette er problematisk om man vil preke, men om man på et diskusjonsforum ikke kan svare for sine meninger, politiske korrekte eller ei, så er man mer opptatt av å høre seg selv enn å diskutere. Du kan f.eks gå igjennom min posthistorikk, den er ikke særlig politisk korrekt og noen ganger endrer jeg andres meninger, andre ganger endrer de mitt syn på en sak. Det er sånn det skal være - ikke at man kryper tilbake i sin lille boble så fort man møter andre meninger. Stå for noe, og når faktaene du har tilgang på endrer seg, så gjør meningen din det også - da får du mye mer ut av diskusjoner.