View Single Post
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Jeg tar meg friheten til å komme med en liten input her. Jeg har bladd tilbake i gamle tråder, og når jeg ser i dem, sitter ordene løsere. Det er litt mer "kommentarfelt-aktig" i eldre tråder.

Jeg husker et helt spesifikt tilfelle for en tid tilbake der noen poengterte hvor humoristisk noe som ble nevnt i en tråd var. Det var en fullverdig setning med en god tone bak. Tok noen snare minutter før den ble slettet.

Jeg synes freak er blitt så strengt. I tillegg til opprullingen som ble tatt opp for ikke så lenge siden med frekke og spydige moderatorer, virker det som veldig lav terskel for å slette kommentarer som ikke er 100% saklige og som kanskje er litt off-topic. Skal innrømme at jeg har vært litt edgy der i det siste, men overraskende nok har det fått stå.


Jeg vet freak er et oppslagsverk for mange når de googler etter...ting. Hovedsakelig rusmidler. Jeg vet freak skaper historie med hver tråd som blir opprettet og det skal se bra og ryddig ut for fremtidige lovende som googler seg til tråden. Vet ikke hvor mye trafikk det er på IRCen, det har ikke vært noen samtaler der når jeg har vært inne og kikka, men jeg skal innrømme at jeg ikke har vært spesielt aktiv der heller da. Hovedsakelig fordi førsteinntrykket mitt var at det var helt dødt der.

Jeg tror at fordi Freak har blitt så "strengt", så seriøst, og folk som kommenterer litt for å holde diskusjonen gående får innleggene sine slettet blir det mer til at man bare lurker. Det legger litt lokk på stemninga.

Dette er bare hva jeg tenker, og det tror jeg er det eneste jeg fra tid til annen tenker på at freak burde vært annerledes på. Jeg vet at det er mye rare kommentarer bakover som det ikke skinner profesjonalitet av akkurat, men jeg tror det er viktig å finne en balanse der.
Vis hele sitatet...
Deler oppfatningen. Freakforum er på en hånd i et tv-program hvor folk tar sopp i skogen og amfetamin på tv og neste dag sletter tråder de synes er på kanten innen for narkotika. Blir vanskelig og ta seriøst. Så er det admins som diskuterer/gir tips oppimot lovbrudd i en forumtråd mens de sletter andre tråder de mener er for drøye, Har vært her i 10 år eller noe, men gidder ikke bruke forumet aktivt lenger. Laget meg en ny bruker for jeg i ny og ne lurer på praktiske ting noen her inne har mye peiling på. Delvis mindre interessant fordi man har blitt endel eldre, men delvis på grunn av lite givende admins. Freak var noe undergrunn greier når jeg starta og henge her, lite vits og prøve og bli 100% stueren og bli noe man ikke er. Da kan man vel like gjerne gå på diskusjon.no eller noe slike forum som jeg ser reklamert for støtt og stadig..
At plutselig rettskriving og tegnsetting skulle bli en prioritert agenda når mye av folkene som gjorde dette forumet interessant er folk med lang fartstid i den illegale verden ser jeg ikke helt poenget med heller.. Særs skjeldent jeg har slitt veldig med og skjønne hva noen skriver her inne, med noen få unntak.

Men like mye som at forumet har blitt mindre interessant, så er det vel kanskje det faktum at folk som skrev mye, meg selv inkl, har blitt endel eldre de siste 5-10 årene.