View Single Post
Angående interdimensjonelle vesener så er det igrunnen bare spørsmål om hvor mye sopp man spiser før man blir nødt til å i det minste være åpen for muligheten. Etterpå en skjellsettende soppopplevelse, så kan man risikere å bli spørrende til det man anså som sitt eget trygge ferdigsnekra verdensbilde. Personlig lo jeg høyt og lenge av David Ickes reptiliansk-humanoid rase. Etter en heftig soppdosering, så virker denne nutcasen ikke like nutcase lengre (iallfall med tanke på interdimensjonale vesener). Merk: Her snakker vi doseringer som de fleste vil annse som latterlige høye. Vanlige 20-50 fleinsopp vil aldri være i nærheten av å rokke verdensbildet på samme måte.

Man kan altså risikere å måtte reevaluere sitt verdensbilde etter skjellsettende opplevelser på større doser sopp f.eks. Er man passelig moden, så tåler man likevel greit å møte interdimensjonale vesener uten å bli til en nutcase ala David Icke. Etter min mening så er det den predisponerte stoner som er mest i fare sonen for å rote seg inn i grensepsykotiske konspiratoriske verdensbilder..

Min erfaring er at skjellsettende psykedeliske opplevelser har åpnet opp for at det er mye man ikke vet. (Man blir for eksempel ikke helt avvisende til interdimensjonale vesener) Den gjengse konspirasjonsteoretiker tror på svært lite plausible forklaringer som man er nærmest overbevist om. Dette krever en viss predisponibelhet og tåkete tankegang (som leder meg til den predisponible stoner som mest utsatt).
Sist endret av Bearass; 29. august 2016 kl. 11:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.