View Single Post
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår spørsmålet ditt. Det er veldig mye i bibelen som totalt utelukker vitenskap. Jomfrufødsel, gjenoppstandelse fra de døde, Noah's ark, Adam og Eva.... skal jeg fortsette?
Vis hele sitatet...
Bibelen er en fantasibok, som beskriver ting som per den viten de hadde DA måtte virke som mirakler utført av høyere makter.

Sitat av bronsky Vis innlegg
Du kaster en pen stråmann ved å si at "hvorfor må vitenskap nødvendigvis være til for å motbevise gud?". Vitenskapen er ikke til for å motbevise en gud, men den gjør en ekstremt god jobb med det. Vitenskap forholder seg til håndgripelige bevis, og det gjør ikke religion. Så enkelt er det.

Det handler ikke om å tro på vitenskap kontra religion, for religion er et ynkelig forsøk på å slutte å stille spørsmål om universet.

Hvilke bevis finnes det for guds eksistens, annet enn anekdotiske?
Vis hele sitatet...
Beklager at jeg skrev på en måte som kunne oppfattes som om jeg tilla deg meninger du ikke har (fy, slem stråman). Det var slettes ikke meningen.

Det jeg leter etter er hvor i bibelen det står at man skal fornekte vitenskap eller ikke stille spørsmål om universet. Og om det ikke kommer fra bibelen, hvor kommer det da fra?