View Single Post
Fin rapport Zabbath. Hvorvidt disse "fjerdedimensjonsfolka" (som jeg liker å kalle dem), er virkelige eller ikke betyr ikke allverdens for meg. Dem føles iallfall virkelige - og det kan også føles dypt meningsfylt å støte på dem (spesielt under sopp, DMT røyket blir for karusell etter min smak). Det kan hende det er arketyper som manifisterer seg, eller ens "overjeg" som snakker til en iform av diverse skapninger. Eller det kan rett og slett hende at det finnes vesener i andre dimensjoner - som man bl.a kan få kontakt med gjennom større doseringer psilocybin. Jeg er iallfall åpen for tanken.

Hvorvidt alt disse "folka" kommer med - skal ansees som sannheter i hverdagsbevisthet er jeg litt mer skeptisk til. Ikke alle av disse "fjerdedimensjonsfolka" er like buddha i sine forkynnelser også.

Ellers er mannen du snakker om som tar doseringer på mellom 20 og 30g sopp interessant. Han mener at siden sopp har vært brukt ritualistisk av forskjellige samfunn i milleniumer så er substansen også "loada" med mer urgammel energi, enn f.eks LSD (som bare har hatt snaue 50 år på jorda). Iboga fremkaller ofte visjoner av pygme-folk f.eks., og Ayahuascha kan fremkalle visjoner av typiske amazon skapninger, som slanger eller jaguarer. På sopp kan man få visjoner fra gamle egypt eller maya-kulturen(foruten høyere dimensjons-skapninger). Den jordnære og skeptiske vil kanskje si at slike visjoner kommer pga forventninger. Men jeg er sannelig ikke sikker.