View Single Post
Trådstarter; av ren nysgjerrighet lurer jeg litt på hvorfor du mener uføretrygd er det rette for deg? Tenker du det vil hjelpe på utfordringene, eller mener du det vil bli lettere å leve med utfordringene med den sikre inntekten? Hvilke andre tiltak vil du kunne gjøre for å håndtere vanskelighetene i det daglige? Kan dagen din være såpass vanskelig at uføretrygd vil gjøre den mer levelig, eller tror du det kan forverre situasjonen dersom du blir sittende hjemme?

Nå er det litt vanskelig å direkte lese seg til intensjonen i spørsmålene mine, men de er ment i beste mening og interesse for det du skriver om. Jeg har kanskje gått litt for lenge til psykolog selv forstår jeg nå.


Munted artist; Vet ikke helt hvordan jeg skal reagere egentlig. Har vært vitne til liknende situasjoner du selv beskriver. Mennesker med reelle plager som setter en stopper for en verdig hverdag får avslag og må ha nærmest en heltidsjobb bare for å få det de har behov for. På den andre siden de jeg beskriver over, mennesker jeg i bunn og grunn ikke forstår hvorfor har fått uføretrygd.