View Single Post
Dette er mitt synspunkt. Jeg har alltid vært veldig positiv til Svensker fram til jeg begynte å jobbe med dem. På min arbeidsplass har vi luringer som melder seg inn og ut av Norge med jevne mellomrom for å betale lavere skatt. Jeg opplever også at mine svenske kollegaer er gjerrigere. Et eksempel blir på lønningspilser, hvor flere går sammen om en bestilling for å gjøre køen mer effektiv. Opplever gang på gang at mange av de svenske kollegane mine skifter bord når det blir dems tur til å kjøpe øl. Samme med tobakk. Vi har en svenske som kjøper caliber porsjonsnus til en slikk og en ingenting, og går rundt og skal bomme løssnus av alle hver eneste dag.

Har også møtt på en del svensker som rett ut sier at de kommer til Norge og jobber ræva av seg, forså å sette seg på NAV og jobbe svart. Dette sier de med en stolthet og skryter av hvordan de melker systemet. Dette er en gjenganger jeg møter på ofte, også de gangene jeg har sittet i fengsel.

Alt i alt tror jeg ikke nordmenn hater svensker, men vi misliker sterkt partysvenskene og de som kommer hit for å melke systemet. Problemet nå er at vi har hatt for mange partysvensker og snyltere som får oss til å trekke alle svensker over en kam. Jeg har idag veldig mange svenske venner og bekjente, og for meg er de like gode, snille og greie som mine Norske venner.

Og når du nevner olje. Norge tilbydde Svenskene 50% av olje-eventyret mot 50% av volvo. Svenskene lo da av Nordmennene og avslo avtalen, så ikke kom hit å si at vi ikke prøvde

Kan forresten ikke si at jeg føler meg så mye bedre behandlet av svensker, enn du beskriver nordmenn. Dette basert på 90 dagers fengselsopphold i Svensk fengsel samt alle gangene jeg er i sverige.
Sist endret av feltrasjon; 13. mars 2014 kl. 02:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.