View Single Post
God dag.
Jeg har bestilt meg nytt studio-headset(Beyerdynam, DT-770 PRO) og sysler med FL-studio. I hovedsak bruker jeg VST, men jeg eier også noen synther og lignende så opptak vil også gjøres.
Slik jeg forstår det er det ikke "anbefalt" med Macbook sitt innebygde lydkort, følgelig ønsker jeg å kjøpe meg et eksternt(for de som måtte lure gjelder dette en MacBook Pro M1).

Selv har jeg et par miksere så om det var slik at jeg trengte flere innganger kunne jeg kjørt de ulike mikrofonene eller hva det skulle vært på mikser og den videre til lydkortet. Føler dog at Focusrite Scarlet Solo blir litt i minste laget. Derfor vurderer jeg 2i2 3nd, men er dette - for å si det enkelt - mye bedre en 2nd. Skolen jeg går ved har studio, så jeg bruker der monitorer, til dette lydkortet vil det i hovedsak gå via mitt nye headset - så er det vesentlig forskjell i så øyemed?
Samtidig ser jeg at oppgradering til 4i4 har MIDI-tilkobling. Det utstyret jeg per i dag besitter har alle USB, så MIDI er om jeg finner meg noe eldre, men igjen - opptak av dette er mulig uavhengig eller via en mikser.
Er det noen som har erfaring med disse ulike kortene, eller for den saks skyld har noen andre kort å anbefale?
Det er selvsagt ønskelig å finne dette brukt, men 2i2 3ng er så langt vanskelig å oppdrive brukt på norske brukt-nettsider.

Tips tas vennlig i mot.