View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av kallisti Vis innlegg
Pengene ble overlevert i konvolutt mens Politiet så på, før de havna i veggen. Det finnes ingen gode forklaringer på forholdene du lister opp. Det sier litt at det Jensen har sagt er det beste han har klart å komme opp med med all den tiden han har hatt til rådighet. Det synes for meg rimelig åpenbart at Jensen er skyldig, iallfall i deler av tiltalen. Det er selvsagt mulig at han er utsatt for en konspirasjon, men all den tid informasjonen fra Cappelen har fremkommet på den måten den har, altså i avhør under varetektsfengsling med brev- og besøksforbud, fremstår det som lite sannsynlig.

Spørsmålet for min del er om påtalemyndigheten har klart/klarer å overbevise retten i en slik grad at Jensens skyld anses som bevist utover enhver rimelig tvil. Har fulgt saken relativt tett, og min magefølelse er at han blir dømt for noe av dette (som forholdet rundt badet på småbruket osv.), men at de ikke får ham dømt for befatning med alle - eller engang de fleste - hasjinnførslene.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at Jensen fikk 30000 av Cappelen og politi overvåke det hele men hvis han mener å lånt ut denne summen til Cappelen hevder Jensen å ha gitt cappelen disse pengene kontant?