View Single Post
Sitat av Elixyr1980 Vis innlegg
Jeg får høre at det faktisk er verre ja, enn å slutte med heroin. Det er som sagt helt grusomt. Jeg vet jo ikke lengre har ordnet mye angst jeg EGENTLIG har uten medisiner når jeg brukte de i 12 år. La jo lokk på alt, og nå er jeg så sjuk at jeg ikke skjønner noen ting.
Jeg er meget bestemt, så det er derfor jeg ikke gir opp.
Vis hele sitatet...
Jeg kan bekrefte at det er mye vanskeligere å slutte med benzo enn heroin, da jeg har brukt både heroin og benzo i flere år tidligere i livet. De fleste som ønsker å slutte med heroin får utskrevet subutex eller suboxone som da hjelper mot abstinenser. Hvis du har brukt benzo i flere år så er det ikke mye som hjelper mot abstinenser når du ønsker å slutte. Du kan trappe ned til lavest mulig dose, men etter det så må du bare holde ut og takle abstinensene.

Mitt råd til deg er at du tar en dag om gangen, klarer du ikke det så tar du 1 time om gangen, klarer du ikke det så tar minutt for minutt. Når du har klart den ene dagen, timen eller minuttet så har du seiret og det burde gi deg en god følelse, en mestringfølelse. Husk at det er du som har kontrollen, ikke medisinene. Lykke til videre