View Single Post
Sitat av Warz Vis innlegg
I tillegg er man anonym og det har ført til at en ebay lignende markedsplass har oppstått hvor det nå selges og kjøpes diverse narkotika for bitcoins. Dessutten er det nok ikke utenkelig at bitcoin vil bli et favorittsted for hvitvasking, skattesnusk, og annen kriminell aktivitet.
Vis hele sitatet...
Virker som du syns dette er en positiv ting.

Kanskje det vil lykkes. Lykkes i å bli et fraksjonsmarked på internett i forbindelse med internetthandling.

Jeg tror mange kommer til å sitte på sine bitcoins og håpe på at den relative verdien stiger i forhold til andre valutaer, for deretter å selge og gjøre profitt i ordentlige penger. Kanskje det blir superpopulært og hypen blir stor rundt bitcoins? Så blir det deflasjon, lave priser og kjipe tider fordi alle vil holde på pengene (håp for fremtidig profitt). Plutselig begynner alle selge for å tjene $, etterhvert alle for å redde sine $ også har vi 1929 all over again. Det uregulerte bitcoinsmarkedet har ingen midler for å regulere sånne enorme svingninger.

Hvis alle har genuint tro på bitcoins og markedet blir fullt av _viktige_ varer og tjenester som kun kan kjøpes i bitcoins kan det kanskje funke. Skal folk få lønn i bitcoins? Holder meg til Munch, Undset og Birkeland så lenge

Uansett så føler jeg det er en slags løsning på et problem som ikke finnes. Jeg syns ikke det er feil med et regulert pengemarked. Det er et resultat av en siviliseringsprosess hvor vi underlegger oss lover og regler som i resten av samfunnet.

Tviler ikke på at det er en ålreit idé i prinsippet.