View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så gode nyheter å lese den siste oppdateringen! Her sitter jeg rørt med tårer i øynene og strålende stolt hjerte for at du gjorde det eneste rette å gikk fra han!!!

Har ikke lest tråden din før nå og blir skremt, lei meg og provosert over at enkelte gjør voldsmannen til offeret som ikke kan ha hatt en bra fortid, og kvinnen til den ansvarlige for å redde forholdet ved å være mer tolmodig.. Gi mer kjærlighet.. Ofre tid og helse..GGå i parterapi.. Tilgi.. Se det beste i han.. Fortsette å kjempe for forholdet og ofre seg selv og leve i en uutholdelig og ofte livstruende situasjon!
Det er bare en som er ansvarlig for å endre seg og kjempe for å redde forholdet og det er voldsutøver!!!
Jeg ble kronisk syk av årene med en kokainmisbrukende og voldelig manipulator og til og med når jeg lå på sykehus i to uker etter å nesten blitt drept var det (menn) rundt meg som følte for å forsvare og sympatisere med voldsutøver å si at han jo hadde hatt en fæl oppvekst. So what det er ingen unnskyldning for å mishandle andre! Familien hans sa at det ville være så synd på han om jeg ga han opp nå når "" HAN"" var på sitt laveste (i falsk anger for å ha fått meg på sykehus), hva faen liksom?!
Det må ta slutt på det der med å forvente at kvinner skal være ride or die, the nurturer, stand by your man, og på tide at alle menn i samfunnet støtter kvinner i å ikke akseptere å bli utsatt for vold!
Snakke med han? Tror dere virkelig det hjelper?! Kjefte på han og true med brudd om det skjer igjen, dere vet det er akuratt sånn kvinner blir drept av partnerne sine da fasen ved brudd, skilsmisse og ytring om dette, og i etterkant er den mest farlige fasen i voldelige forhold!... Det eneste alternativet på å komme seg helskinnet ut av det uten fysiske eller psykiske livsvarige skader er å bryte all kontakt første gang han slår.

Om han drar på rehab for rusproblemet fint for han, om han går tre år i terapi for atferdsproblemet fint for han men ingen skal forvente eller oppfordre offer til å støtte han og stå ved hans side når han allerede har gjort det værste man kan mot en partner. De fleste voldsmenn lover bot og bedring og lover terapi og sinnemestringskurs og russlutt men når det kommer til stykket har de ingen intensjoner om å fullføre, og de få som går så langt at de legger seg inn på rehab eller går i terapi gjør det bare for å manipulere og si "se jeg prøver hardt, ta meg tilbake" mens det de egentlig gjør er å gi deg en lillefinger før de røsker av deg hele armen på nytt og viser seg å ikke ha endret seg i det hele tatt!
På krisesenter har jeg hørt om menn som kjøres til rehab på konas regning som har spart 100.000 til rehaben og i det han skal gå ut av bilen lager et helvete og nekter å sette foten inn på rehaben og pengene er kastet bort i løse luften!
De kan få fikse opp i problemene sine på egenhånd om de er motiverte nok og gjøre det med ofrene på trygg avstand de årene det tar. Desverre er det sånn at menn med gjentakende voldelig atferdsmønster aldri endrer seg så det er ikke verdt å vente på, i allefall ikke når risken er at 1% kanskje han lærer å kontrollere seg og 99% blir du slått igjen eller værste fall drept....
Proffe som jobber med voldsmenn sier dette at voldssirkelen er evig.. Om de ikke er voldelige gjelder det bare for perioder før det smeller igjen.

Det er grusomt at du lever i en livssituasjon hvor du fortsatt må ha kontakt med voldsmannen pga barna og hvor barna tvinges til å være med en far de er redd. På krisesenter hørte jeg om barn på ni år som rømte ut av vinduet med søsken på fire år, tok tog syv timer til mor for å komme seg vekk fra far de var livredd men fortsatt tvang barnevernet barna til å være med far. Barnevernet setter fars rettigheter over barnas og mors trygghet...
I enkelte andre land blir foreldre som blir dømt for partnervold også dømt til å miste foreldreretten og det jobbes for å få det sånn her og. Det er ille at man må fortsette å forholde seg til en som har mishandlet de og aldri få mulighet til å legge traumene og fortiden bak seg.. Ille at barn skal tvinges til å være med forelder de er redd og ikke er trygg med..... Tros alt så håper jeg det går greit med deg.
Det er bare to ting som skjer om man blir i sånne forhold og det er enten fysisk drap eller sjelelig død hvor man ender med ptsd og store emosjonelle og psykiske problemer og aldri blir seg selv igjen. Jo tidligere man går jo bedre utsikter har man for å heales før for stor skade har skjedd.

Du gjorde det eneste riktige og satt ditt og barnas liv og fremtid først! Barn som vokser opp i voldelige hjem har større risiko for å utvikle fysiske (autoimmune) sykdommer, psykiske lidelser, atferdsproblemer som fører til rus, selvskading, kriminalitet, prostitusjon etc og for ikke å snakke om faren for at de selv havner i voldelige forhold fordi hjernen er formet til at vold og kjærlighet hører sammen...

At du deler om din styrke håper jeg kan være til inspirasjon for de altfor mange kvinnene i samme sko. Noen av de kommer hit for råd siden rus oftest er en del av mønsteret hos voldsmenn og da er det viktig at de forstår at det bare er én ting å gjøre, og det er å gå. Kjærlighet slår ikke!!!

Mange klemmer til deg og ønsker deg en god fremtid tross den vonde erfaringen du har måttet oppleve som ingen fortjener