View Single Post
Takk for hjelpen Dodecha og Bearass Har vel ingenting å si for holdbarheten om soppen er knust? Tørket og ligger i Norgesglass.

Har en sopp som begynte å lukte litt surt under tørking. Nå er den straks tørr nok for å lagres og lukten er borte. Kan soppen bli bedre eller er den fortsatt dårlig selv om lukten er borte? Det er ikke mugg på den.

Mener jeg leste noe om at soppen kunne tørkes igjen om den ble våt, men er veldig usikker.

Sitat av t96r8 Vis innlegg
Takk for hjelpen Dodecha og Bearass Har vel ingenting å si for holdbarheten om soppen er knust? Tørket og ligger i Norgesglass.

Har en sopp som begynte å lukte litt surt under tørking. Nå er den straks tørr nok for å lagres og lukten er borte. Kan soppen bli bedre eller er den fortsatt dårlig selv om lukten er borte? Det er ikke mugg på den.

Mener jeg leste noe om at soppen kunne tørkes igjen om den ble våt, men er veldig usikker.
Vis hele sitatet...
Sorry så ikke siste setning til Dodecha bare glem den posten over, takk igjen for hjelpen

Hei igjen
Sjekket ut kalkulatoren nå og i følge den er spiss flein ca 33,3% sterkere enn cubensis. 2,5g cubensis = 1,875g flein, så om noen andre trenger å regne det ut senere, ta antall gram cubensis delt på 1,33333 så får du svaret. Det er uendelig med 3tall så bare ta så mange kalkulatoren klarer.

f.eks: 2,5/1,33333333=1,875

Alle settings på dosering kalkulatoren var default. Om det har noe å si vet jeg ikke. Forholdet forandret seg også etter level, men ikke mye. level 2 = 1,334322, level 3 =1,333333333, level 4 = 1,333089, level 5 = 1,341463.
100% nøyaktig er det ikke, men å dele på 1,3333 vil gi et godt nok svar.

Håper det hjelper noen
Sist endret av t96r8; 22. oktober 2018 kl. 00:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.